Härligt gung, sprudlande glädje!

Kom precis hem från kors. En ''gospelorkester'' som spelade och sjöng, så härlig musik! Klappade händerna röda och åt lättsaltade chips till alldeles nyss. Även denna fredagen fick jag en hemsk klåda, men det var inte därför jag åkte hem. ''Det är ju en dag imorgon också'' och imorgon så ska jag jobba, så jag behöver min skönhetssömn! :)

Dagens ''att klaga på'': Alla vuxna som tror att de alltid vet bäst och som verkar tro att alla vi unga människor är oansvariga, slarviga och .. Jag förstår bara inte vad dom tänker med? Vill vi tex. byta en vara, då kan det bli en lång diskussion för att man inte är ''vuxen'', men de säger ju aldrig ''du får inte byta för du är inte vuxen'', men man skulle nästa kunna tro att det är det dom säger. Sen verkar vissa vuxna människor tro att vi inte vet om vilka regler och lagar det finns inom vårt samhälle, men det vet vi, sen är det ju olika från person till person om man följer dessa lagar och regler eller inte. Som tex. att ha lyse på cykeln när man cyklar mörka kvällar. Självklart, tycker jag. Man ska ju synas för att inga onödiga olyckor ska inträffa, men om man nu råkar bryta den regeln att cykla utan lyse i fram, måste ni ryta åt oss så? Ni vuxna, hur perfekta var ni när ni var små? Gjorde ni allting perfekt och precis, följde ni alla lagar och regler som samhället hade, som era föräldrar hade? Skulle inte tro det. Och idag var det ju ingen fara heller!
När jag nu cyklade hem från kors så cyklade jag på en cykelbana som var upplyst. En tant var ute och gick med sin hund, men innan vi mötte varandra så hann vi se varandra på avstånd och precis då var jag under en av de många lampor som lyste upp vägen, så jag tänkte ''skönt, hon såg mig, nu när jag inte har nån lampa i fram''. Jag pratade med mamma samtidigt, så hon lär ju ha hört mig också, men ändå när jag åker förbi henne så skriker hon efter mig ''TÄND LAMPAN''! Så onödigt kan jag inte säga att det var, för hon hade ju sett mig bättre, men hon kan inte ha missat mig när det var såpass upplyst och tror hon verkligen att jag får nån lust att tända lyset när hon skriker åt mig? För tillfället har jag ingen cykellampa, så det måste jag skaffa snarast. Men var det verkligen så farligt?

Men vem orkar egentligen bry sig om så små ting? Ja, antagligen jag som skriver ett långt inlägg om det, men jag ville bara få alla att läsa min åsikt. Alla har nog nån gång kännt att de blivit orättvist behandlade pga deras ålder. Men jag ska inte göra större sak av det än vad det faktiskt är.

Nu ska jag sova så ni får vila era skallar från mitt tjat.

Over and out.
Lovisa
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin