Kolugn

Loggade in på passagen för att kolla min mejl. Såg då en artikel om hudcancer och klickade mig vidare för att läsa mer. Där stod det bland annat att ju oftare man bränner sig i solen ju större risk löper man för att drabbas av hudcancer - malignt melanom. På den punkten behöver jag inte vara orolig. Senaste gången jag brände mig (enda gången tror jag till och med) var lite i början på förra sommaren, men det var mest axlar och näsa, för vi var på klassresa på Brommö och låg i solen x antal timmar! Men härligt var det! :) Det är alltså inte farligt att vara i solen, bara man är försiktig och inte bränner sig, för då löper man större risk.
Gå in och läs på den här sidan: http://netdoktor.passagen.se/?lngItemID=3497 om ni vill veta mer.
Det mest intressanta, och även lite roliga, jag hittade på den sidan handlade om utstående leverfläckar.
För inte så länge sen hade jag en pojkvän som kommenterade mina leverfläckar på både armar, mage och under brösten. Han sa att ''den där måste du kolla upp'' eller ''du kan få cancer i den där''. Jag sa mest ''äh'' och så lämnade vi det ämnet för den gången. Faktum är att jag inte behöver vara orolig för mina leverfläckar. Utstående leverfläckar med jämn färg är oftast ofarliga, speciell ofarliga är dom ifall dom sitter på händer, fötter, midja eller där bh-banden är.
Jag har alltså ingenting att oroa mig över. Det trodde jag heller inte, men det skadar ju aldrig att kunna lite mer om lite mer! :)

Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin