Nyttig frukost?

Eftersom jag har, och som många andra också har, en vanlig blogg så har man ju reklam då och då mellan inläggen. Kellogs hade ett bmitest där man kunde se sitt bmi och se om man var bikiniklar inför sommaren. Lite lustigt, men jag kollade mitt bmi och allt är som det ska. 20,9 hade jag och det är ju normalt. Sen kunde man klicka sig vidare och se ifall man åt en nyttig frukost, så det gjorde jag. För er som vill testa så är sidan: http://www.kelloggs.se/spk/Test%20yourself/Breakfast.aspx. När ni har fått upp sidan så kolla i den högra spalten så finns ett frukost test där. Alltid kul med tester :)

Jag tänkte lägga upp mitt frukosttest. Det är inte vad jag åt idag, men vad jag oftast äter på vardagarna. På helgerna så blir det lite mer utspritt med maten, men det är ju en helt annan femma när man ska till skolan och orka fram till elva-tolvtiden.

image68

Det kan vara lite svårt att se vad jag äter till frukost, kanske? Det står iallafall: Havrefras (Jag äter rågfras, men det fanns inte på listan, eller så missade jag det bara), Mellanfil, Fullkornsbröd osötat (jag tror så iallafall, annars så väger det väl upp havrefrasen som egentligen är rågfras), ost fett 28% (det brukar väl de flesta vanliga ostar ha?), apelsinjuice, äpple.

När man gjort testet och trycker på ''läs resultat'' så stod det på ett ungefär att jag åt bra med kolhydrater och det verkade som att jag, med den frukosten, kunde hålla mig mätt långt in på dagen, och det kan jag ju. Sen åt jag visst för lite fett och proteiner, och fettet kan ju bero på att jag inte äter smör på mackan, men jag har aldrig gillat smör och det lär jag nog aldrig göra heller. Möjligtvis att det går an på rostat bröd, för då smälter det ju in i mackan, men nej, aldrig annars. Och proteinerna då, nja, inte till frukost kanske, men jag äter ju proteiner till lunch och oftast till kvällsmat, så jag får ju i mig det ändå.

Over and out.
Lovisa

Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin