Schemafri dag!

Yes, det var behövligt. Iallafall väldigt skönt. Dock var en del borta, och alla ville gå och lyssna/kolla på olika saker. Treorna har nämligen haft redovisning av sina projektarbeten idag, så alla 1or och 2or fick bara gå runt och lyssna och så. En del saker var väldigt intressant.
Först var jag på Mardröm med några ur klassen. Hur många var vi förresten i skolan idag? Sju stycken? Isåfall var halva klassen borta. Dåligt. Men iallafall, Mardröm var ganska bra. Efter det gick jag tillbaka till E-korr. Jessica var där, men ingen annan ur hennes klass, så vi gick på några redovisningar ihop. HIV/Aids var 10.40 och det var väldigt intressant, men också lärorikt. Visst visste man ju en del innan om HIV och Aids, men inte exakt hur allting låg till, men nu vet jag lite mer.
Efter HIV/Aids åt vi mat, sen gick vi på nåt om Anabola Steroider och andra dopingpreparat och det var också intressant. Det har man inte tänkt på förut, att det faktiskt finns folk i lilla Mariestad som håller på med sånt!
Det sista vi gick på vad klockan ett, det som Eva ville att vi skulle gå på. Malin och Emmas redovisning av deras projektarbete. Deras arbete var en dansföreställning och allt vad det innebär. Deras föreställning har premiär nästa vecka, så då ska vår klass dit, och säkert andra klasser också, och kolla. Det ska verkligen bli kul! :)

Det var en härlig dag, många intryck och man har lärt sig lite mer om dittan och dattan.
Jag åkte från skolan via gamla Prix för att panta lite. Fick 2:-, och det är ju bättre än ingenting. Min pantspargris växer sakta men säkert. Just nu så har jag 39:- där i. Inte illa måste jag säga.
Nu ska jag ta mig nåt i magen, jag är så seg. Har inga läxor så vitt jag vet, så det blir väl att slappa framför tv:n tills dansen börjar. Den är efterlängtad kan jag lova! :)

Over and out.
Lovisa
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin