Usch, bara en massa tjocka moln!

Precis så tänkte jag nog när jag vaknade första gången i morses. Usch. Jag som hade hoppats på sol. Jag hoppas däremot inte att det Ulf, naturläraren, sa igår stämmer. Först skulle det regna igår, men det gjorde det ju inte :) Sol hela dagen lång! Sen sa han att det skulle bli regn på söndag, men nu verkar det mer som att det blir regn idag? Ja, om det nu ska regna idag så får det börja nu och ösa ner, så det går över så fort som möjligt. Jag vill kunna gå ut idag! Jag som hade planerat en långpromenad nu på morgonen för att inviga mina nya solglasögon, men det får visst bli en annan dag.
Somnade som tur var om, för 06.40 är lite väl tidigt att gå upp en lördagsmorgon, iallafall om man är ledig! Sov till nio, då ringde alarmet på mobilen. Åh, jag som ställde det igår för att gå ut och gå, men det var ju ingen sol! Men, nu ser jag några sprickor bland alla molnen. Ja, lite sol iallafall! Kanske ska sätta mig på balkongen med en bok iallafall :)

Åt frukost framför tv:n. Malcolm in the middle. Så dåligt program. Alla dessa repriser på serier, beror det på Hollywoodstrejken tro? Kan ju hända. Hoppas det kommer nån ny bra serie till hösten! Inte för att jag brukar se så ofta på tv, och jag har nog aldrig riktigt följt nån serie, för man hinner ju ändå aldrig se exakt varje dag, och om man missar ett avsnitt så hamnar man ju på efterkälken. Går en serie vid tretiden så missar jag halva på måndagar och torsdagar, för då slutar vi ju rätt sent, och går en serie senare på kvällen så är det ju träning vissa dagar! Ska jag få tid att följa en serie måste jag nog köpa boxarna.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Sitter här och lyssnar på p3. Det är inga höjdarlåtar idag direkt. Funderar på att ta ett ångbad för ansiktet och sen peela och ta ett långt bad. Det låter bra, men jag kanske ska passa på att gå ut lite på balkongen i solen först. Den kanske försvinner sen!

Jag har nog bestämt mig för hur jag gör ikväll. Kan jag inte komma hem till stan i natt så blir det inget för min del. Jag vill inte behöva ta en tidig buss på söndag, så isåfall blir det ännu en hemmakväll, men det kan ju också vara mysigt!

Nu ska jag försöka mig vidare i engelskaboken, I Can Jump Puddles. Den är rätt seg i början, men jag har bara läst två kapitel än så länge, men den verkar bra. Får se hur länge jag orkar!

Over and out.
Lovisa
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin