Väldigt nyfiken

En sak jag har undrat över ett bra tag - alla ni som festar helg ut och helg in, har ni aldrig tänkt på hur er kropp mår? Levern tar ju mycket stryk när man dricker alkohol. Är ni inte rädda om eran kropp, era organ?
En del kanske inte ens vet om hur mycket stryk kroppen får ta när man dricker sig full varje helg. En del vill kanske inte inse skadorna man kan ge sig själv. Man kan ju även bli beroende, och det vill väl ingen bli? Finns det inget bättre sätt att umgås på? Visst, jag säger inte att man inte får festa, för det är klart att en fest då och då kan vara kul, men ta det lugnt! En fest i månaden gör inte lika mycket skada som fyra-fem i månaden. Låt kroppen återhämta sig innan ni häller ner ytterligare massa skadligt alkohol i kroppen!

Jag läser på en sida på internet att ett stort antal sjukdomar orsakas eller försämras av alkohol.

  • Benstommen blir skörare
  • Bukspottkörteln kan bli inflammerad av alkoholberoende och man kan då få diabetes
  • Man kan lättare få cancer i svalg, munhåla och matstrupe
  • Hjärnskador
Det var bara några av många punkter jag läste om. Gå in och läs själva: http://www.vardguiden.se/Article.asp?Articleid=7502.



Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin