Yr och illamående av film

Hej!

Idag har jag haft en halvstressig dag, men jag har, som ni märker, överlevt!
Jag gick ju upp extra tidigt för att hinna blogga lite och svara på era kommentarer.. Sen började skolan 9.40 med engelska. Vi såg början på Saving Private Ryan, något sånt hette film tror jag.. Den var i alla fall riktigt hemsk med tanke på att det som hände i filmen har på ett eller annat sätt hänt i verkligheten.. Så efter tio minuter blev det för mycket blod och annat så jag gick ut för att få frisk luft. Jag var yr och mådde illa, senare kom även Sandra ut och hon var också yr och svimmade nästan.. Men efter ett tag mådde Sandra och jag bra igen, men blodiga andra-världskriget-filmer är nog inget för oss..
För er som inte har sett filmen så handlar den om slaget vid Normandie, 6 juni 1944. Hemsk film, den rekommenderar jag INTE!

Efter engelskan hade vi historia och sen slutade vi, för Bibbi ställde in matten. Vi har ju haft matte ihop med byggtvåan hittills men nu verkar det som att alla byggkillarna ska hoppa av matte B så vi kommer bli bara klassen igen. Det känns rätt skönt faktiskt.

Jag stannade kvar ett tag i skolan och passade på att prata lite med Matilda, för vi har inte hunnit ses så mycket på sista tiden.. Vi hann ju inte ens ses på sommarlovet, så vi hade en del att ta igen.. Sen åkte jag till Karlssons och köpte små lådor och färgpennor. (Det är mycket roligare att fylla i almanackan med färgpennor, eller hur?!) Sen blev det en sväng hem, vila, äta.. Sen blev det stan igen. Den här gången köpte jag två frimärken, postade ett kort och ett brev, bytte ett linne mot pengar och köpte en sportbh. Bild på den får ni senare i veckan! Efter min lilla shoppingrunda väntade jobb 17-20. Det gick bra, var relativt lugnt så vi slapp stressa.. :)

Nu har jag varit hemma ett tag, hunnit äta, träna och göra engelska- och samhällsläxan. Nu ska jag lägga mig med Harry Potter någon kvart, sen ska jag sova fem kvart i timmen för imorgon har jag ansvar för Disa på morgonen, och så ska jag väcka Jorunn..
Ibland är det faktiskt härligt när allting går i ett - då sover man som bäst!


Postat av: Becky

Svar: Idag ska jag ner på stan en sväng o sen vara hemma o ta det lugnt :D Dudå?

2008-08-29 @ 10:45:34
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/
Postat av: Malin

låter som du hann med en del igår :D

2008-08-29 @ 11:56:40
URL: http://selmalin.blogg.se/
Postat av: LIFE BY Marielle

(svar) yes jag är 92a :)

Ha en skön helg, vad händer under helgen?

2008-08-29 @ 14:16:03
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: LIFE BY Marielle

(svar)

Det låter jätte trevligt! :) idag ska jag träffa ett par kompisar & efter det kanske hyra film med syrran, imorgon är jag nog sugen på fika & shopping hehe så får se vad som sker.. söndag blir det plugg troligen. Kram!

2008-08-29 @ 15:38:41
URL: http://mariellem.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin