Det luktar verkligen jul

En liten uppdatering hinner jag medan det inte finns så mycket mer deg att göra något av just nu! Pepparkakorna har vi klarat av och snart har vi även gjort lussebullar av den gula degen, så nu är det bara struvorna kvar. Och pappa förbereder en sallad som blir kvällsmat.
Det är jättemysigt, vi är sju stycken som bakar och står i, men det hinns även med vila emellan plåtarna. Den första Aladinasken är öppnad och godisskål har vi också framme. Det blir en strunta-i-vad-man-äter-helg och sen när jag är frisk så blir det träning på träning!

Nu ska jag återgå till köket och hålla de som inte bakar sällskap.
Vi får se hur mycket kvällsmat jag får i mig sen, för det har ätits en del godis och även lite deg slank ner, så jag är rätt mätt som det är nu. Det känns ibland som att julen går ut på att äta? Det lagas ju så mycket mat, bakas massa julgott.. Det är nog enda gången på året som jag verkligen engagerar mig i bakningen (och degen!). Men så är det ju bara EN GÅNG om året också.

Köket var det ja! Hoppas ni har det bra!
Postat av: e

Åh lussebullar och pepparkarkor lät super gott!

Ha en trevlig kväll!:)

2008-12-06 @ 18:15:14
URL: http://ebjurling.blogg.se/
Postat av: Becky

Kul med julbak :)

Sv: Idag har jag jobbat och i morgon blir det nog att vara hemma o ta det lugnt bara =)

2008-12-06 @ 21:14:52
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin