Madagaskar 2



Ja, nu är jag äntligen hemma! Jobbet gick bra, fick jobba med Sofia och det var trevligt. Nu har jag alla jullåtar ni kan tänka er på hjärnan, så jag lär ju hinna tröttna på all julmusik innan Lucia!!! Men som sagt, det gick bra och det var trevligt! Och så har vi nya huvudbonader, så jag har ett huckle på mig nu, läckert om ni frågar mig! :)

Idag då, vi var ju på bio med barnen. Vi såg Madagaskar 2! Den var riktigt bra, förutom några scener och repliker som man annars kanske inte skulle reagerat på om man såg den med jämnåriga, men som man verkligen tänkte på när man satt där med en massa sexåringar och lite äldre barn.. Varför ska ett apdjur säga ''vilka tände på mig?'' och varför alla dessa rumpor? Barnen tyckte ju det var roligt, men jag tyckte det var opassande.. Men annars var filmen riktigt skoj! Jag satt mellan två tjejer som skrattade nästan hela tiden, och det var verkligen skratt, inga fniss.. Så härligt när barn skrattar! :)

Åh, just det! Dagens kommentar får jag inte glömma! Så himla sött! På väg till bion gick jag med två barn och pratade lite om filmen, jag frågade om det skulle bli kul och så fick jag frågan om hur lång filmen skulle vara.. Och så svarade jag en och en halv timme, bara så där, jag tänkte ju inte på om dom kunde uppfatta hur länge det skulle vara, så då fick jag följdfrågan ''hur många Bolibompa är en och en halv timme?'' och jag kände bara ''åh, vad gulligt sagt'' och så svarade jag att det var ungefär 1,5 Bolibompa och då förstod båda två!
Jag njuter av de två veckor jag har kvar på praktiken och jag kommer verkligen sakna barnen, för jag trivs rätt bra, när det är bra dagar. Men det ska även bli kul att få prova på något annat!

Nu ska jag se hur det går för mamma i köket.. Hon bakar nämligen lussebullar och det luktar så himla gott i hela lägenheten! Varför samlar man förresten allt gott att äta och dricka i just December? Fast man skulle säkert tjata ut smakerna om man fick äta lussebullar och dricka glögg året om..

Postat av: Tobias

ohja så gott så :D

2008-12-04 @ 19:33:05
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: PääSy

Yeah, håret blev riktigt snyggt.



Med julklapparna tror jag det är så hos varenda människa. I vår familj har vi sagt att vi ska skära ner på julklapparna i typ 10 år. Ändå fyller bara min familj (3personer) hela bilen med paket på julafton.



Hoppas lussebullarna blir bra. Ha det så bra :P

2008-12-04 @ 19:35:36
URL: http://paasy.blogg.se/
Postat av: GINA

jag vill jätte gärna se den filmen :)

2008-12-04 @ 19:51:18
URL: http://ginah.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag vill se madagaskar 2, ahah, men bara för att jag sett Madagaskar 1 innan :P

2008-12-04 @ 19:59:05
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Chacha

Ja den är jätte bra, duktig präst och trevliga människor!

Jaha åh det lät ju mycket roligare!



jaha okej :), å så gott, Mhmmmh Mhhm deeg <3 haha :D

Blir bara att plugga för min del tyvärr :(

2008-12-04 @ 20:04:11
URL: http://spellme.blogg.se/
Postat av: Malin

den filmen är bra :D

2008-12-04 @ 20:31:26
URL: http://selmalin.blogg.se/
Postat av: A M A N D A J O S E F I N E

ååh madagaskar 2 vill jag se :D



Sv; härligt att du blev nöjd!

skönt att vara ledig imorgon, men min dag går nog snabbt ändå :) ( japp jag går i skolan, i 9:an)

ha en bra kvälL!

2008-12-04 @ 21:10:08
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin