Ansiktsmask

Tvätta av ansiktet noga innan du tar på en ansiktsmask. Ett ångbad öppnar porerna.

Koka upp 2 liter vatten
Häll vattnet i en hink
Sätt dig med en handduk över huvudet över hinken
(Se till att handduken bildar ett tält för dig över hinken)

Ånga så i 10 minuter. Torka sen av ansiktet med en mjuk handduk. Finns det nåt att klämma så gör det. Kläm med papper på fingrarna så det inte kommer in smuts i de öppna porerna, och kläm inte med naglarna!

Ansiktsmask för oren hy
Koka upp en halv deciliter vatten
Häll vattnet över en matsked gröna teblad och låt svalna
Sila bort tebladen
Rör ner en halv deciliter vetegroddar och en matsked honung
Massera in masken i ansiktet och låt verka i en kvart
Skölj med ljummet vatten och torka ansiktet med mjuk handduk

image4

Lycka till.
Lovisa

Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin