Det gick utan Skövde

Hoppas kvällen går fort. Jag har ingenting planerat. Förutom att Eric kanske ska hit och sova ikväll.
Såg nyss på Top Model med Tove. Nu gör jag ingenting, och jag menar verkligen ingenting. Förutom att sitta här då. Med det är ju inte att göra nåt, jag bara sitter och klickar med fingrarna. Ansträngande? Don't think so.
Har lust att ut och gå lite, det är ju rätt härligt väder ute. Friskt.
Var i skolan idag. Engelskan gick bra även fast jag inte hunnit förbereda mig så bra. Jag och Jessica gjorde ett bra teamwork. Höll ett kort föredrag om Flobylägret. Haha! Och så råkade jag säga av nån anledning att det kostade 800 dollar?! Kan ju säga att det blev lite fel där, för 800 dollar kostar det verkligen inte!
Efter engelskan hade vi natur, lite intressantare än igår. Men stenar? Snälla, det är inte ens det minsta intressant. Bara jag får G är jag nöjd, när det gäller stenar.
På rasten var jag hos Britta, hon är bra. Det känns lite bättre nu.
Sista ämnet var matte. Inte dagens höjdpunkt precis, men jag ligger rätt bra till. Behöver bara repetera kapitel fyra och kapitel fem fram till 213 fram till 12/3, sen kör vi hårt igen.
Efter skolan åkte jag till stan ''bara för att kolla runt lite''. Hade ju planer på Skövde vid fyratiden för att köpa en snygg parkas jag sett på H&M's hemsida, men jag hittade en liknande jacka/parkas på Veromoda, så jag köpte den. Och ett par blå fingervantar. Och på Lindex blev det en ansiktsmask som man drar av! Ojoj, får se hur det går. Hört att den kan göra lite ont. Skriver bevis senare.
På Lindex blev det även en sjal. Hittade sist men inte minst ett par örhängen på Guldfynd. (Jo, jag tror faktiskt de var det minsta jag köpte idag, om man ser till storlek.)

Bild på mina inköp. Blev även liten godis senare, men det är typ slut nu :)

image27

Nu ska jag testa ansiktsmasken då. Blir spännande. Går det nåt bra på tv ikväll tro? Jag lär sitta hemma och dricka tekopp efter tekopp ikväll. Men det kan ju också vara mysigt.
Funderar på att rensa och slänga massa saker. Jag känner för det. Lär väl märka senare vad av all skit jag skriver nu som blir verklighet.



Ansiktsmasken var skön, näst bästa jag provat. Sauna hot är bättre, men den här känns mer som om den håller vad den lovar, rengöring på djupet. Känner mig fräshare och friskare i ansiktet. Får se hur länge det håller. Och nej, den gjorde inte ont att dra bort! Inte för mig iallafall. Dock råkade jag kladda lite i hårfästet i pannan, och det kändes lite, men inga hår försvann från mitt huvud.

Jag passade på att rensa lite i mina lådor och annat förut när jag ändå var inne på det. Man ska smida medan järnet är varmt, som Ingrid har lärt oss. Jag säger dock fortfarande Kerstin till henne, och har nu kommit på varför. Svenskaläraren jag hade på Katedral heter Kerstin. Kan ju vara därför.
Rensade iallafall. Blev en halv papperskasse. Mest papper. Skolböcker som är onödiga att spara, brev från sjukhuset och banken etc.
Det har även blivit några koppar te nu ikväll. Läste några sidor förut också, i Kennedys hjärna. Den blir bara bättre och bättre. Kanske ska läsa lite nu innan jag somnar?
Försökte ringa Eric, men han hör väl inte eller så känner han inte :) Lär nog märka ifall han ringer, har ställt in mobilen på högsta signal så jag inte missar ifall han hör av sig. Och Tove ska ju också höra av sig för den delen.

Försökte se på Den sista samurajen, men gav upp för en stund sen. Ett, den var inte superbra. Förstod inte riktigt handlingen, även fast jag läst om den. Två, jag är trött och behöver sova. Har ont i halsen också, och jag vill inte att det ska bli värre, nu när man har fått långhelg och allt!
Nu ska jag försöka sova, läsa lite först var det ja.

Over and out.
Lovisa
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin