Jobba jobba jo-obba

Vaknade 07.38. Idag mår jag mycket bättre! Det var bara falskt alarm igår. Skönt. Lite ont i halsen fortfarande bara. Påminner om när jag var nyopererad.
Ska jobba 10-16 idag. Sen får vi se. Melodifestivalen ikväll! Måste ses! :)

Förra veckan hade några bra bidrag. Amy var såklart bäst. Röstade på henne två gånger.
Christer, mja, han var helt okej. Alla bara klagar på honom? Eller så hyllar de honom? Det är antingen eller, varför finns det inget mellanting?
Jag säger att det är bra att Christer vann, då har vi en (enligt mig) som inte är en vinnare, men som är helt okej. Det gör det lättare (?) för bland annat Amy att vinna.
Christers låt var faktiskt charmig, det måste jag säga. Om 20 år finns den säkert på en schlagerskiva som kommer heta ''Schlager - Det bästa från 2000-talet''.

image16



Kom hem från jobbet rätt nyss. Ätit en pariserbulle. Fick med mig lite hem.
Har antagligen fått magkatarr också, nåt i den stilen. KUL! Har haft ont i magen i två dagar nu.
Det kan vara stress, för dåliga matvanor har jag inte.
Får ta hand om mig själv resten av helgen nu och ta det lugnt.



Ännu en deltävling i Melodifestivalen. Det är få bidrag som är pang-bra, men min favorit i även denna deltävlingen gick direkt till Globen! Nej, inte Sanna, RONGEDAL! Deras låt och uppträdande bara skrek glädje, energi, puls! I love it! MEN, ni slår inte Amy.
Carola och Johnson, jag vet inte vad jag ska säga. Till en början bra, men det blev rätt tjatigt och Carola fick mig att tänka på Lejonkungen i hennes gula klänning.
Och Razborka? Snälla Sverige! I alla år som Melodifestivalen har gått och jag haft nåt att komma med förutom ''hon är fin, hon ska vinna'' så har det varit något jag alltid saknat, nåt exotiskt! Vi behöver det! Alla länder nere vid Medelhavet, de har samma musiksmak och röstar därför på varandra. Och, jag måste tillägga, de är vädligt många länder där nere! Hur många grannländer har Sverige? Två som vi sitter fast emellan, och så Danmark.
Vi måste verkligen skaffa lite mer utländskt i våra låtar ifall vi ska komma nånstans, eller så skickar vi någon som verkligen kan ta hela Europa med storm!
Men, Razborka? Jag sa Medelhavet! Inte Ryssland. Visst, klänningen var söt, men det är sången, rösten, HENNE vi ska skicka. Nej, jag är glad att hon kom sist.

Tyvärr så har jag slut på åsikter om allas uppträdanden och kläder nu. Men om en vecka, då? Vi får se.
Nu ska jag lägga över lite nya låtar till mp3:n, sen funderar jag på att sno Toves tv och se Brottskod: Försvunnen, eller så ska jag sova.

Tack förresten, mamma, för den goda kvällsmaten! Min mor kan laga mat! :)

Over and out.
Lovisa
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin