Kladdkaka

Ingredienser
150 g smält smör
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 st ägg
2 dl mjöl
Ströbröd

image5

Gör så här
1 Sätt ugnen på 175 grader, varmluft. Om inte varmluft används, 200 grader.
2 Smält smöret och låt svalna av. Blanda i resten av ingredienserna. Ta ett ägg i taget. Avsluta med mjölet.
3 Smöra och bröa en form, gärna med löstagbar kant och häll i smeten.
4 Grädda i nedre delen av ugnen i cirka 10-20 minuter (beroende på hur kladdig man vill ha den).
5 Servera kladdkakan med grädde eller glass.

Lycka till.
Lovisa

Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin