Hur får man bäst bort hår?

För ett bra tag sen så köpte jag waxstrips och hårborttagningsmedel och så lovade jag er att jag skulle redovisa vad jag tyckte fungerade bäst osv. Så det ska jag göra nu.
Jag har testat vanligt raklödder från Gilette, hårborttagningsmedel från Veet och waxstrips från Veet.

Raklödder.

Tid: Det går fort att ta på löddret och det är bara att raka direkt när löddret är på. Tar inte alls mycket tid.
Hållbarhet: Man behöver raka sig i alla fall en gång i veckan. Så det håller inte speciellt länge..
Övrigt: Den enda nackdelen jag ser med att raka benen är att man kan skära sig. Det senaste året har jag inte lyckats skära mig, men för ett år sen i juni så skar jag mig riktigt ordentligt på fotknölen..
Betyg: 3 av 5.

Hårborttagningsmedel.
Tid: Det är inga problem att ta på krämen, men när den väl är på så ska den verka i 3 minuter, absolut inte mer än 6 minuter, innan man ''rakar'' benen. När man köper hårborttagningsmedel så medföljer en skrapa som ska användas istället för rakhyvel.
Hållbarhet: Ungefär lika länge som en vanlig rakning med lödder, så inte så länge som jag hade hoppats..
Övrigt: Är man lätt överkänslig mot starka medel så ska man akta sig, för det är väldigt starkt, luktar inte speciellt gott och det känns strävt på händerna efteråt.. Men det är bara att tvätta av sig med tvål och vatten så försvinner det. Det som är bra är att man inte skär sig!
Betyg: 3 av 5.

Waxstrips.

Tid: Det går på nolltid. Man ska bara värma upp waxstripen och sen lägger man på den medhårs och drar bort den snabbt mothårs.
Hållbarhet: Jag har provat två gånger på benen och jag tycker inte det håller längre än en vanlig rakning..
Övrigt: Det gör inte alls så ont som många säger. Visst, det känns, men så farligt ont gör det inte.
Betyg: 2 av 5.

Jag har testat de tre olika några gånger nu och har kommit fram till att det billigaste och mest effektiva sättet är nog ändå rakning. Vaxning görs bra hemma, men ännu bättre på salong där det finns experter.

Vad säger ni? Har ni provat alla tre produkterna? Håller ni med mig?


Postat av: Carro

Svar: Ja, den filmen var bra =)

2008-06-22 @ 15:26:17
URL: http://carrolovesbill.blogg.se/
Postat av: Martina

Jo. Asså använder inte sunsilk så mycket, utan bara den här produkten och den är riktigt bra=)

2008-06-22 @ 16:39:00
URL: http://segersteth.blogg.se/
Postat av: MustaVeri

Rakning är det som funkar bäst o enklast för mig.

Hårborttagningsmedel har inte funkat alls, alltid blivi hår kvar.

Waxstripes har jag inte testat men har testat riktigt vax hemma och det ger helt klart bästa resultatet (men också smärtsammaste).

2008-06-22 @ 20:12:33
URL: http://mentalabuse.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Håller med dig!

2008-06-23 @ 09:53:20
URL: http://corneliafriman.blogg.se/
Postat av: Frida J

Hade tänkt å börja raka benen snart, men vet du om den nya från Venus är bra?, den som gör egen gel.

2008-06-24 @ 21:50:30
URL: http://fridajs.blogg.se/
Postat av: felicia

jag tycker att waxstrips är bäst och det håller runt 1 månad sen börjar man se håret.

:)

2008-07-02 @ 22:06:43
URL: http://volumeofsound.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin