Femman

Klockan är 21.34. Förut, tidigare under kvällen, bestämde jag mig för att se CSI, men jag ångrade mig då jag såg reklamen. Usch.
Såg på världens största barn med mamma och Jorunn vid åtta. Det var intressant. Läkaren trodde att barnet (som var 7 år och vägde 100 kg!) gick på anabola steroider, men alla kvinnliga läkare som medverkade i programmet vågade inte prata om den möjligheten, de vågade inte säga nånting. De verkade rädda att nån skulle ifrågasätta dom eller anklaga dom för dittan och dattan, så de knep ihop istället. Kanske inte så bra, det handlade om en sjuk sjuåring. Och mamman insåg inte att hennes ena son var för stor för sin ålder och att hans hjärta inte orkade med riktigt. Hon påstod att han motionerade bra, men det gjorde han inte. Han kunde inte ens sitta på huk den stackaren. Jag hoppas för hans eget bästa att hans mamma ser det farliga i hans övervikt och att han får den hjälp han behöver för att gå ner i vikt så att hans hjärta kan orka längre. Alla har rätt att få leva länge, och hjälper ingen honom lär han få ett kort liv.

Just nu sitter jag och tar en paus. Har spelat spelet Carro visade mig igår flera gånger idag, men jag kommer inte vidare från den gula och den gröna bollen. Jag bara dör och dör och fastnar. Ska ge det en sista chans, sen ska jag sova.
Imorgon ska jag och Jorunn med Carro, Hanna och Kamilla till Skövde under dagen och på kvällen kommer Filip. Lite att se fram emot :)

Over and out.
Lovisa
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin