Ibland går humöret automatiskt ner när det regnar.

Det bara är så. Jag ska nämligen förbi hos pappa innan dansen för att vattna hans blommor. Pappa, Krister och Jorunn är ju i fjällen tills på lördag, så nån måste ju ta hand om hans blommor. Så det fick bli jag. Ska iallafall dit, men har verkligen inte lust längre. Det började precis regna, precis när jag loggade in. Typiskt. Men det är bara att bita ihop och göra't. Hoppas det slutar regna tills dess, annars lär jag bli dränkt om jag ska cykla flera rundor över stan.

Inställd dans, inställd teater, inställd bild. Kul dag. (Jag var ironisk där.) Matteprovet gick väl rätt bra. Det kändes som att det gick super, för att vara mig alltså. Jag brukar oftast inte få mer än G på mina prov, matte är inte nån stark sida. Men idag räknade jag på alla tal och bara det är jag stolt över. Hoppas nu bara att jag har räknat rätt också, det är det klurigaste. Håll vänster tumme för mig!

Fick ett kort från Cecilia igår. Wie! Kul att höra från henne. Men Thailandsposten var då väldigt sen. Cecilia, duktig som hon är, hade skrivit datum då hon skickade kortet. Gissa vad det stod? 19 februari! Men som man brukar säga ''bättre sent, än aldrig''. Kul att få post iallafall :)
Åh, på tal om post. Jag fick en sån lust att skriva brev nu, men jag vet inte till vem. Jag har pengar till frimärken, men jag orkar inte ta mig till affären. Kanske kan ta en sväng förbi när jag ändå ska till pappa, men det beror på ifall jag kommer på nån att skriva ett brev till. Det är kruxet.

Kortet jag fick från Cecilia.

image37

Sitter just nu och dricker te. Ska snart ta tag i naturen. Och musklerna, en sista gång. Hoppas jag får göra provet imorgon, eller på måndag. Antingen prov eller träna på tigersprång. Prov måste jag göra, tigersprång är nånting jag inte måste, egentligen, men jag vill kunna det. Skulle kännas så mycket bättre och roligare då. Och friare. Jag skulle kunna klara av så mycket mer genom att bara kunna tigersprång.
Det kommer, det säger alla. Men när? Ska det ta så himla lång tid? Jag är otålig ibland, men det här är banne mig droppen. Ja, ni hör rätt, jag är lite smått arg.

Några kort jag tog lite hastigt, ganska nyss.

   

Over and out.
Lovisa
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin