Idag känner jag för att köra

Mamma ringde och väckte mig halv sju. Hade precis vaknat av mig själv och minuten efter vi la på så ringde alarmet på mobilen. Efter allt ringande kunde man ju bara inte vara mer än vaken.
Idag gick det rätt fort att göra sig i ordning. Satt vid datorn från sju till tjugo i åtta, sen åkte jag till skolan.
Engelskan var väl kul, eller vad gjorde vi? Det står still i mitt huvud just nu .. Nej, juste! Vi höll ju på med det där pappret, och så disskuterade vi ifall föräldrar har rätt att snoka i sina barns rum eller inte. Det har de verkligen inte, men ifall de vill kolla så att allt är okej på internet så är de välkomna att bli medlemmar överallt, bara de uppger sig för att vara MAMMA, 40 år, istället för att låtsas vara PELLE, 17 år. Tack på förhand?
Efter engelskan hade vi natur och avslutade med matte. Sen gick jag till B och vi pratade iallafall i 30 minuter. Känns ibland som jag tar andras tid när jag sitter där och vi pratar vardagliga saker, men sen kommer jag på hur fånigt jag tänker och då njuter jag bara av att prata med en vettig människa om vardagliga saker. Det är skönt, att inte bara riva upp jobbigheter.

Åkte till stan efter skolan. Hittade en rosa topp på Vero Moda och en ljusgrå kofta, också på Vero Moda.
Bild på mina fynd.

image32

Sen gick jag förbi den nya affären som ligger där Funny Shop brukade vara, men jag vet inte vad den affären heter. Lilla Ting, kanske? Skit samma. Hittade iallafall ett par jättesöta örhängen, som jag la undan tills imorgon. Jag har pengar, men bara på kortet, och deras kortläsare hade inte kommit än! Attans!
Gick till Åkes, köpte mig en liten påse och åkte hem.
Hoppade in efter en reklam i Våra bästa år. Spännande, spännande! :)

Pappa ringde nyss. Vi ska ut och övningsköra så fort han är klar på jobbet. Men oroa er inte för att ut och köra, jag är väldigt lugn på vägarna. 50 km/h är lite väl fort, men det går. Jag gillar krypkörning, men jag vill inte bli tagen för en 80åring, så får väl trycka lite på gasen idag.
Uppdaterar kvällen när kvällen är.



Kom hem för en timme sen. Körningen gick bra. Tränade på att få i trean och det kan jag nu. Kan också ratta bra. Huhu, det går framåt! Och, jag körde i lite, lite mer än 50 km/h! Heja mig!
Nu har jag diskat och dammsugit köket, mitt rum, vardagsrummet och hallen. Mamma är hemma och snart ska vi iväg för att ut och äta! :) Det ska bli mysigt!
Resten av kvällen blir slapp hemma. Kanske kommer jag ta tag i min bok. Vem vet. (Som man säger på engelska, God knows.)



Filip är påväg hit. Maten var otroligt god. Tog ut lite pengar innan vi gick hem. Tack för en mysig stund, mamma, Tove, Jorunn! <3

Over and out.
Lovisa
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin