Jag börjar få ro i själen.

Vaknade av mobilen halv nio. Hörde mamma ta duschen. Tog den efter henne. Sen satt hon med när jag åt frukost, det var mysigt. Jag börjar få ro.
Hängde med till kyrkan. Lite speciell gudstjänst, men det gav mig några nya tankar att bearbeta. Efteråt var det fika, som vanligt. Goda bullar och kokosrutor. Och kaffe såklart. Fick ett papper med frågor att disskutera, så det gjorde vi. Vi var ett bra gäng som satt där, och det sades en hel del kloka saker. Och roliga också. ''A, B, C, katta satt på sne''. Jag börjar få ro.
Pratade lite med Lotta efter disskutionen och fikat, och fick ett papper om tider och datum för ungdomsträffar. Jag kanske ska börja pallra mig dit, det kan nog ge mig ro.

Kom hem för en stund sen. Lyssnar på most wanted 2003. Black Eyed Peas just nu, where is the love. Jag gillar den låten. Det görs väldigt många låtar om kärlek, men kärleken och alla känslor i den här låten är något alldeles speciellt, det är starkare än andra låtar där de bara sjunger om förlorade kärlekar. Visst, det är starkt för dom, men den här låten rör så många olika kärlekar, problem.
Här är första versen och ett stick.

What's wrong with the world, mama
People livin' like they ain't got no mamas
I think the whole world addicted to the drama
Only attracted to things that'll bring you trauma
Overseas, yeah, we try to stop terrorism
But we still got terrorists here livin'
In the USA, the big CIA
The Bloods and The Crips and the KKK
But if you only have love for your own race
Then you only leave space to discriminate
And to discriminate only generates hate
And when you hate then you're bound to get irate, yeah
Badness is what you demonstrate
And that's exactly how anger works and operates
Now, you gotta have love just to set it straight
Take control of your mind and meditate
Let your soul gravitate to the love, y'all, y'all

I feel the weight of the world on my shoulder
As I'm gettin' older, y'all, people gets colder
Most of us only care about money makin'
Selfishness got us followin' the wrong direction
Wrong information always shown by the media
Negative images, it's the main criteria
Infecting the young minds faster than bacteria
Kids want to act like what they see in the cinema
Yo', whatever happened to the values of humanity
Whatever happened to the fairness in equality
Instead in spreading love we're spreading animosity
Lack of understanding, leading lives away from unity
That's the reason why sometimes I'm feelin' under
That's the reason why sometimes I'm feelin' down
There's no wonder why sometimes I'm feelin' under (so ask yourself)
Gotta keep my faith alive till love is found


Jag gillar den iallafall. Tuff, men vacker.

Mamma hänger tvätt. Snart ska det nog bli mat. Fisk pratas det om. Efter det ska jag och mamma göra en handlarlista och sen kanske det blir bullbak eller nåt i den stilen :)
Behöver titta lite på matten sen, framförallt. Men även naturen. Jag måste ha det mesta klart för mig innan jag ger mig på stenarna, för det lär ta ett tag och då kan jag inte sitta sen och bara kunna stenarna och sen lära in allt annat. Då kommer det inte finnas plats för stenar i mitt huvud.
Jag tänker hänga med på ungdomsmötet ikväll. Vore faktiskt mysigt :) Och rogivande.

Over and out.
Lovisa
Postat av: Amanda

Åhnä, riktigt så klyftig är jag inte. :) Haha, hittade den på nån blogg, tror jag.
Missionskyrkan brukar vara ganska bra, faktiskt... Gospel som är så himla roligt! Berätta mer om ungdomsmötet sen, hur många ni är och så! Det finns ju det i skara med, och många av mina kompisar är med där. :)
Det finns ingen lokalavdelning i mariestad va? För svenska kyrkans unga?

Ja, det är bra att jag har fredag att se fram emot... det kommer bli en galet kaotisk vecka nu, så det är jättebra! :) längtar också.
Härligt att du börjar få ro. Jag önskar jag kunde säga detsamma, men det löser sig väl. Det är ju snart sommar. :)
kram!

2008-03-09 @ 14:26:42
URL: http://www.gottisbarn.blogg.se
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin