Lite lagom estetiskt.

Pappa och Krister var här precis, hämtade Jorunn. Nu är mamma, Tove och jag själva. Oj, vad själva vi är, vi tre.
Tove målar sin vägg, spännande. Blir säkert jättebra! Mamma ska snart hjälpa mig med lite överföringar via internetbanken. Det hade blivit lite strul med pengar, men det ska mamma alltså lösa med mig snart.
Jag själv ska snart börja att sy på en bärkasse, efter mamma har hjälpt mig. Det blir spännande. Symaskinsnålen är trasig, och det är ju synd. Men även fast den hade varit hel så hade jag nog sytt för hand ändå, maskiner är inget för mig. Har ju, som ni kanske vet, ganska nyss lärt mig använda elvispen. Men nu kan jag det!

Sy var det.
Karro har inte ringt än. Men hon skulle ju ringa när hon kunde, men jag dör inte ifall hon inte kan. Nu när jag har kommit på massa kul saker att göra här hemma så kan jag lika gärna stanna hemma. Med det menade jag inte att jag inte vill träffa Karro, det vill jag väldigt gärna! :) Men det innebär inte döden för mig ifall hon har fullt upp.

Jag har gjort lite läxor. Tolkat myten och skrivit lite om den, gjort det jag fattade som stod på pappret. Resten tar jag med Ingrid i skolan, när vi nu har henne nästa gång. (Jag brukar ha koll på schemat, och det har jag också, förutom svenskalektionerna. Fråga mig inte varför.)
Har även läst lite natur, men det ska jag göra mer sen. Efter jag sytt osv.
Tror jag ska ropa på mamma nu, så hon kan hjälpa mig så jag får ro att sätta mig ner och sy. Jag vill ha klar bärkassen imorgon, så jag kan visa pappa resultatet. Visade honom tyget när han var här för en stund sen.

En sammanfattning för er som inte orkar läsa: Jag ska ropa på mamma, vi ska fixa med överföring över internet, jag ska sy en bärkasse och plugga, kanske vara med Karro.

Over and out.
Lovisa
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin