Min dag blev en bra dag!

Mamma diskar. Jag borstade precis tänderna. Ska snart sova, ska bara skriva av mig lite och lägga in några bilder, sen ska jag sova.
Amanda var här från halv fem till halv sju. Jag fick ett fint kort och en jättesöt ask med ett innehåll av värde. Blev jätteglad! :) Tusen tack!
Halv sju åkte Amanda och precis då kom mormor och morfar, så alla möttes i hallen och hälsade och kramades. Sen försvann Amanda tillbaka till Skara och vi satte oss i köket och jag fick mina presenter. En påsklilja i en korg som var fint dekorerad, och sen fick jag en blå kaffekopp med fat till min samling. Det var nämligen så att när jag var liten, ungefär 6-7 år och uppåt till 10 år så samlade en vän till familjen som hette Per en serie porslin åt Jorunn, Tove och mig. Min är ljusblå, Jorunns är ljusgrön och Toves är mörkblå. Några år senare gifte han sig med min gamla NOlärare och nu bor de i Borås, tror jag, i villa med barn och bil och hela paketet. Har inte kontakt med honom längre, men mormor och morfar ska alltså börja samla på serien till oss nu och det känns kul :) Att få den mer komplett så att säga. Blev mycket glad för det jag fick, så det tackar jag också för! :)
Sen blev det glasståg och mina vaniljbullar och maränger och chokladsås, och kaffe såklart.
Visst blir ni lite sugna? :)

image44

Det var mysigt. Och vi satt och pratade länge, Tove hann komma hem och åt glass efter oss, men med oss. Vi pratade lite till, till kvart i nio. Då kände mormor och morfar att nu ska vi dra oss. Så vi bar ner till bilen och sa hejdå, och nu sitter jag alltså här.
Jag är trött. Dagen har varit bra. En bra födelsedag, helt klart! :)
Nu ska jag sova som en prinsessa, imorgon är det dags att jobba igen. Jobbar tre helger på rad nu. Känns både på gott och ont, men det lönar sig ju. Det är det som driver mig lite, tror jag. Men vem skulle inte jobba för en slant? :) Jag gillar mitt jobb iallafall! Bra arbetskamrater, bra chefer. Jag är lyckligt lottad.

Och nu ska jag sova. Jag sätter punkt nu, det blir ändå bara en massa döskrivande. Men, jag måste bara tacka alla som kom ihåg min dag. Tack, det värmer att folk tänker på en. Och tack Malin för kortet! Blev jätteglad! :) Bra tajming, kom precis på rätt dag.
Nu blir det sängen. Punkt.

Over and out.
Lovisa
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin