Peeling och glittrande naglar

Tänkte ge ett litet tips på en bra peeling som man kan göra själv.
Det som behövs är:

1 dl mandlar
1 apelsin
2 tsk vatten

Gör så här:
1 Mal mandlarna fint i en skål.
2 Riv skalet av apelsinen på rivjärnets finaste blad.
3 Ta två tsk av mandeln, två av apelsinskalet och blanda med 2 tsk vatten till en grynig massa.
4 Massera in peelingen försiktigt i ansiktet och på halsen.
5 Skölj med ljummet vatten och badda med en mjuk handduk.



Man behöver alltid förbereda sina naglar innan man lägger lack på dem.
Här kommer ett litet tips på en bra bas för naglarna.

1 Börja med att ta bort ev. gammalt nagellack med acetonfritt borttagningsmedel.
2 Borsta med nagelborste både under och ovanpå naglarna.
3 Tvätta händerna.
4 Fila naglarna. Dra filen från nagelns ena sida till den andra, inte fram och tillbaka eftersom det ökar risken för att naglarna ska splittras eller skiva sig.
5 Blanda en tsk honung med en tsk olivolja och rör massan smidig.
6 Peta ner nagelbanden, försiktigt.
7 Massera in honungsoljan i naglar och nagelband. Låt verka över natten.
8 Tvätta av händerna. Dina naglar är redo att lackas.

Lycka till.
Lovisa

Postat av: Aida

tack för tipset :) ska nog göra det ikväll!

2008-06-19 @ 13:38:21
URL: http://aidaah.blogg.se/
Postat av: sanna

bra tips! Kommer fixa med honungsoljan ikväll, men jag har inte så jag kan göra det första... :( Hehe. Ha de bra! :D

2008-06-20 @ 20:31:36
URL: http://piinkys.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin