Regn är faktiskt något bra!

Igår när jag var på ungdomsmötet så stängde jag av min väckning på mobilen och sen stängde jag även av mobilen i sig, jag var så rädd att den skulle börja ringa under mötet och störa folk. Jag ville inte göra bort mig första gången. Men när jag kom hem så tänkte jag ''jag behöver inte sätta på mobilen, alarmet är ju redan på'' och så gick jag och la mig i lugn och ro.
I morses vaknade jag av att mamma tog duschen och jag förstod att klockan var runt halv sju. Jag låg kvar och väntade på att alarmet skulla ringa och väcka mig, men mobilen låg helt still och tyst. Satte på mobilen till slut och klockan visade då fyra minuter över halv. Hjälp! Kollade väckningen och den var av. Då kom jag på mig själv. Men vilken tur att jag vaknade av mamma, eller vaknade jag av mig själv? Jag vaknar bara av mig själv när jag verkligen behöver och har glömt alarmet, fast det gör jag väldigt sällan. Man har nog en klocka i sig som väcker en ifall man mot all förmodan skulle börja försova sig.

Började åtta i Tunas aula med att skriva uppsatts. Gick jättebra. Ämnena, iallafall ett, passade mig perfekt och jag skrev i två och en halv timme. Wie! Hoppas bara att Ingrid tycker att den blev lika bra som jag tycker! :)
Efter lunchen var alla lektioner som vanligt. Sist ut var teatern. Som alltid på måndag.
När jag ska gå ut till min cykel så ser jag att det ösregnar. Första tanken var ''skit, jag vill inte bli blöt''. Men vad för annat val hade jag än att gå ut till cykeln och cykla ner till teaterstudion? Inget. En tanke slog mig på vägen ner, jag har tur som iallafall bor i stan och kan ta cykeln till teaterstudion och på så vis komma dit fortare, och det är en fördel när det regnar. Men det är ännu värre när det snöar, för då kan det vara halt, och då måste man ju ta det lugnt. Men idag var jag nere på nolltid.
Regn är ju faktiskt en bra sak. Då kommer vi nog få en grönare vår fortare, och det är precis vad jag vill ha. Vill se träden bli gröna, små krokusar och snödroppar. Då är sommaren närmare, det känns så iallafall när man ser att det växer. Då växer jag.

Ska snart ta av mig turbanen jag har på huvudet. Låg i badet för kanske 30 minuter sen och läste lite. Behövde koppla av. Koppla bort alla dumma tankar.
Senare ikväll ska jag och mamma iväg och handla lite smått. Jag behöver frimärken så jag kan posta lite brev. Kan inte säga det för mycket; brev är så himla mysigt att få! Kort lika så! :)

Ska gå och koka mig lite te nu. Antingen sätter jag mig med matten, men det är nog mer troligt att jag tar boken, och mest troligt är väl att jag slår mig ner i soffan. Kanske bredvid mamma, ifall hon sitter där. Hoppas det är Dr.Phil idag! Han är grymt bra!

Over and out.
Lovisa
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin