Beslutsångest över ett öra

Jag har världens ångest över hur jag ska göra med mitt öra! Jag har nämligen en piercing i tragus, i högra örat, och den har varit lite irriterad från och till, men det har gått över efter ett tag. Pärlan har skavt mot huden bakom så det har blivit en liten knöl, men den har varit så liten så jag har inte oroat mig, men igårkväll såg det inte alls kul ut.. Den var rätt hård, men jag tänkte mest att den kommer lägga sig ner om jag bara tvättar den och sen låter den vara.
Sen idag på teatern så körde vi katt och råtta, och så sprang jag in i ringen som råtta och skulle bestämma vem som skulle ut och då blev jag tillslagen på örat och det gjorde svinont, så jag sprang ut till spegeln utanför teatersalen och det rann blod från örat.. Så Embla fick springa iväg efter sprit att tvätta såret med och Elin stod och höll mig sällskap.. Örat ville först inte sluta blöda, men efter ett tag slutade det blöda och jag kunde vara med igen, men lite lugnare.
Nu till det jag har ångest för - jag är rädd att knölen inte kommer att försvinna om jag låter smycket sitta kvar, men jag betalade ju över 600:- för att pierca mig där och det var inte skönt, så det känns trist att behöva plocka ur örhänget. Fast jag vet ju att det bästa jag kan göra är att plocka ur pärlan så det får läka, för jag kan ju inte gå runt med en knöl där - det ser så äckligt ut!
Har ni varit med om någonting i stil med detta och hur agerade ni? Det lutar åt att jag kommer ta ur örhänget om det inte blivit lite bättre tills imorgon, men det känns inte kul..

Slutade skolan för snart en timme sen. Vi hade engelska det sista och jag blev nästan klar med min Power Point, så nu behöver jag bara skriva ett manus så är jag helt klar!
Sårsminkningen vi hade på bilden var kul, men det var allt lite pilligt. Först sminkade läraren Monica mig och sen fick vi sminka varandra, så Elin gjorde ett sår på min hand, men jag hann aldrig göra något på henne. Synd att vi bara fick en gång på oss..

Jag har precis beställt biobiljetter till mig och pappa. Det blir Flyga Drake på fredag! Äntligen får jag se den. Jag har läst boken och bara den var superbra, och Jessica i min klass var på bion när den var helt ny och hon tyckte om den om jag inte minns helt galet. Hoppas jag inte blir besviken! :)

Nu ska jag stoppa någonting i magen och åka och ta ut lite pengar. Behöver sätta mig med massa läxor efter det!

Postat av: PääSy

Klart cafe är ju inget man jobbar inom så länge så man får guldklocka men. Advokat är nog rätt intressant, även om man har lite fördomar efter att ha sett olika amerikanska advokater i serier/filmer.

2008-05-14 @ 14:39:11
URL: http://paasy.blogg.se/
Postat av: natalie

mysigt:D

ta ur piercingen! jag hade en stav i örat som blev infekterat och när örat blir infekterat har jag hört att det kan vara livsfarligt!

kram

2008-05-14 @ 14:56:13
URL: http://capnsugar.blogg.se/
Postat av: PääSy

Menade inte sådana fördomar. Bra att det finns i vissa lägen men. Tycker det skulle vara jobbigt att försvara någon som är skyldig till något och man ska bevisa motsatsen.

2008-05-14 @ 15:10:05
URL: http://paasy.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Nä, just det! Tänkte jag inte på :P vi har ledigt idag, så jag har jobbat lite hemma o hos min mamma, o nu ska jag träffa en kompis :) Falköping har också ledigt nämligen, så jag tänkte att det var hela skaraborg. Men vad händer i helgen då? då är du ju ledig iaf :)

2008-05-14 @ 15:18:52
URL: http://ceciliakallin.blogg.se/
Postat av: PääSy

Jo, antagligen. Sen kanske man blir van eller något efter ett tag. Tänker bara på vad man ska göra.

2008-05-14 @ 15:27:50
URL: http://paasy.blogg.se/
Postat av: natalie

Japp okey det var så lite så :)

oj svimmar :O då tycker jag du ska be en piercare ta ut det! det gör dom gratis vetdu!

kram ha en bra dag :)

2008-05-14 @ 16:13:26
URL: http://capnsugar.blogg.se/
Postat av: Therese

Låter skönt :) kom nyss hem från stan och ska snart krypa ner i sängen och slö kolla på tv bara!

2008-05-14 @ 17:42:46
URL: http://tthres.blogg.se/
Postat av: Louize

Hade liknande problem med min navelpiercing, den var infekterad och var jätte jobbig ett rätt bra tag, men det försvann !! Tvättade jätte noga med antibaktriella medel osv. osv... Nu är den jätte fin !

2008-05-14 @ 19:15:18
URL: http://louizeleijon.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin