Donnor i glitterkletiga ben

Vi insåg efter att ha hört alla bidrag att vi inte skulle orka hållas oss uppe hela natten, så alla är mer eller mindre på väg i säng vid det här laget. Huvudsaken är att ha hört alla bidragen. Det blir att söka på aftonbladet imorgon bitti och få veta vinnaren.

Lite åsikter om några av bidragen. Mammas vännina Lotta sa en hel del bra saker också, som jag har tagit med lite här och var.

Polen: Är det Disneydags? Trodde jag hade satt på ESC. Snälla, rara, lilla sjöjungfrun..
Island: Mycket söta sångare, klädda, men för mycket dunk.
Storbrittanien: En ny musikstil är född - gospeldisco! En rätt glad låt, men nej, det var för mycket dunk, jag hörde ju knappt vad killen sjöng!
Finland: Jag höll för öronen under hela låten! Fruktansvärt!
Turkiet: Bättre och mjukare än Finlands bidrag, men ingen vinnarlåt.
Portugal: En fin låt. Jag gillade speciellt sticket.
Tyskland: Är detta ett skämt?
Lettland: Låten började alldeles för häftigt, man ska bygga upp låten, inte börja på max. En blandning av Nicke och Nilla och Aqua.
Sverige: Mycket bättre när man hörde den efter alla dessa halv- och helkassa bidrag, men fortfarande ingen vinnare för mig, men självklart vill jag ju att Sverige vinner!
Danmark: En riktig bli-glad-låt! Den var riktigt bra, kul och naturlig. Hans röst överröstades inte av alla instrument - mycket bra!
Georgien: Den blinda tjejen.. Mycket känsla, låten var bra, sticket var ännu bättre och klädbytet var häftigt.
Ukraina: Typisk låt för tonårsdiscon.. Suck.
Albanien: Hon har råd med en mantel men inte med en tröja som täcker magen? Låten var annars helt okej.
Frankrike: Töntigt och oseriöst. Vad kan det ha tagit för dom att komma på det där, en kvart?
Azerbajdzjan: Ursäkta, men det finns faktiskt små barn som sitter och tittar på Eurovision Song Contest - på med kläderna!
Grekland: Söt tjej, söt klänning. En typisk yngre tonårsidol.
Spanien: Ketchupdansen för vuxna.
Serbien: Väldigt fin och mystisk låt, väldigt genomtänkt. Vackert slut.
Ryssland: Fint med fiol, låten var bra. Undrar lite vad de har betalt skridskoåkaren..
Norge: Den första artisten som såg ut som en helt vanlig tjej, så naturlig. Klännigen var fin, fint med brass i bakgrunden. Fler naturligare artister, tack!

Min topp-5-lista är (ingen speciell ordning): Israel, Serbien, Sverige, Norge, Ryssland!

Vem/vilka tycker ni var bäst? Ringde ni och röstade på någon?

Nu ska jag pallra mig till sängen och sova fem kvart i timmen! Godnatt!


Postat av: maria

Hoppas din dag har varit bra ! :)

2008-05-25 @ 00:15:34
URL: http://marialundqvist.webblogg.se/
Postat av: karro

godnatt :)

kram

2008-05-25 @ 00:38:05
URL: http://thegirlbehind.blogg.se/
Postat av: Fanny

Charlotte slutade på 18onde plats och ryssland vann. Blev ett fiasko för stackars charlotte!

2008-05-25 @ 00:55:15
URL: http://kallaspinglan.blogg.se/
Postat av: cecilia

fett mysigt ju :) jag älskar tacos, jag är hemma med min pojkvän :)

2008-05-25 @ 01:02:53
URL: http://cilaa.blogg.se/
Postat av: Zhara

jag missade eurovision:/ men har haft det mysigt iaf:) hoppas du hade en fin kväll

2008-05-25 @ 01:50:41
URL: http://zharaf.blogg.se/
Postat av: anna

Jag håller me dej om det

2008-05-25 @ 15:26:19
URL: http://kandisfreak.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin