Händelserikt och intensivt

Oboy! Det har verkligen varit en händelserik och intensiv dag, och än är den inte slut! Puuh, jag kommer stupa i säng ikväll!

På praktiken var det full rulle och barn kan då vara både helt underbara och lugna men även suga musten ur en! Idag har jag varit med om det ena och det andra, men det har gått bra. Man får ta ett djupt andetag och resten faller sig faktiskt naturligt.. Vad man ska strunta i, vad man ska säga till om och hur man ska handskas med olika situationer och barn. Något som är riktigt skönt är i alla fall att vi är fler praktikanter som man kan prata av sig lite med om barnen, för vi har ju tystnadsplikt om vad som händer på skolan, om det inte gäller deras föräldrar såklart, eller annan berörd personal.
Något som i alla fall var riktigt mysigt idag var att så många barn var spel- eller lässugna, så jag har både läst böcker och spelat spel! Ett litet charmtroll försökte fuska med mig när vi spelade Den försvunna diamanten, och när jag kom på honom så log han sitt busigaste leende och nekade. Åh, jag längtar tills jag kan skaffa barn! :) Det är alldeles för tidigt än, men jag ser verkligen fram emot det! Och en sak som är riktigt konstig är att jag inte bara ser fram emot de mysiga, busiga, lugna stunderna utan även de jobbiga, bråkiga, ledsna stunderna.. Det är jobbigt att behöva se barn gråta, att behöva trassla ut ett bråk, men när man väl har gjort det, då känner man sig lite som en hjälte, för det är inte världens lättaste sak kan jag lova!

När jag kom hem från praktiken gick jag och Disa ut en runda direkt och nu har jag bytt om till träningen. Det är ett tag kvar, men jag kände att det kunde jag lika gärna göra nu.
Jag måste hämta ut mitt paket senare idag, det får jag inte glömma! Men först behöver jag lite tid för mig själv.. Jag behöver något i magen, men sen vet jag inte om jag ska slänga mig i soffan tills träningen börjar eller om jag ska koka te och läsa? Hm..

Postat av: LIFE BY Marielle

Fin din design har blivit förresten :p

Nja bara vart i skolan och i stan en stund.sj?

2008-11-18 @ 17:15:30
URL: http://mariellem.blogg.se/
Postat av: sofie

svar: exando, chanell och boss :)

åh okej, hehe så söt:D

2008-11-18 @ 17:20:09
URL: http://thenoteboook.blogg.se/
Postat av: Debbie

Jag har också haft praktik bland en massa barn nyligen! Ska ut igen på torsdag, just nu har jag en hemtenta att jobba med :P

2008-11-18 @ 17:43:49
URL: http://dendardebbie.blogg.se/
Postat av: ' j e a nn y

sv: hehe precis ^^

2008-11-18 @ 18:36:26
URL: http://gadn.blogg.se/
Postat av: jojjo

det är väll svenska då har vi fördjupning, sedan så har vi en teaterläxa, historia och så. Vet knappt var jag ska börja.^^

Vi har inte haft så många teaterlektioner för tillfället, utan vi har bara hållt på med öppet hus och disskuterat öppet hus och teatrarna vi var på i fredags. Sedan imorgon på teatern så kommer ju 9:or dit och ska vara med, så det blir nog ingen vanlig lektion det heller.



Okej vad synd att du inte kan komma och lyssna på torget.



<3

2008-11-18 @ 18:39:59
URL: http://jojesossosicoca.blogg.se/
Postat av: Erika

dv: Ja hon vad klädd snyggt :)

2008-11-18 @ 19:22:36
URL: http://icanpikan.blogg.se/
Postat av: Rebecca (:

Joo, men har tröttnat lite på det. Men spelar med lillebror när han vill (: Inge kul att sätta sig själv att spela som man kunde göra när det var helt nytt ;p



Ja spinning var kul! Men svrt att veta hur mycket motstånd man skulle ha, blev lite för mycket ibland och så, menmen.. man lär sig väl :D Svettades gjorde man ju iaf ;P hahah ^^,

Läste dina tips faktiskt, riktigt bra ;D

2008-11-18 @ 20:08:42
URL: http://rebeccalundgren.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin