Tabletter är bäst, eller?

Då var man sjuk då.. 13 timmar i isstadion gjorde sitt, så nu sitter jag hemma med feber. Kände inte av det i morses, men vid niotiden på praktiken kände jag av ögonen, hur dom sved och kändes svullna och sen började även näsan bli extra varm - ett tecken på mig att jag håller på att få feber. Men jag stannade kvar tills barnen skulle gå till fritids, sen gick jag hem. Mötte mamma när hon var på väg ut med Disa, det syntes på mina ögon sa hon.
Jag ångrar inte att jag var med i isstadion, och jag frös aldrig riktigt ordentligt, men jag satt ju där i kyla och var varken för kall eller varm. Jaja, nu blir det att vara hemma, ta hand om mig själv och kurera mig! Te med honung lockar lite... Och något bra på tv:n.

Hur brukar ni göra när ni är sjuka? Äter ni tabletter i mängder, så som Alvedon, eller kör ni på mormors örtte och liknande?
Jag känner inte för att proppa mig full av tabletter för att få febern att gå ner, för när tabletterna har gjort sitt då kommer ju febern tillbaka.. Kanske inte lika mycket, men den kommer ofta tillbaka.. Och så äter man karta efter karta.. Ja, nu kanske jag överdriver lite. Men vad är egentligen bäst? Huskurer, tabletter.. Eller ska man låta kroppen helt ta hand om sig själv? Det låter, i mina öron, bäst.. Förr i tiden, okej, allt var inte bättre förr i tiden, men då klarade ju sig folk utan alla tabletter osv. som vi har idag? Vissa sjukdomar kan vi bota nu, som man ej kunde då.. Men en vanlig förkylning, ett virus, lite feber, det ska ju kroppen kunna ta hand om själv.. Hur gör ni och vad fungerar bäst för er?


Postat av: gisela

var så lite, hur är det med dig då? :)

2008-11-10 @ 13:11:21
URL: http://giselaaxelssson.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin