Dålig hållning = dålig bild

Jag har inte skrivit på ett tag nu, men mitt blogghumör börjar komma tillbaka.. I alla fall så tänker jag som en bloggare, för en massa ämnen att skriva om poppar upp i mitt huvud med jämna mellanrum, så nu måste jag skriva av mig lite innan jag glömmer alla mina bra idéer! :)

En sak jag bara måste ta upp innan jag kokar över är skolfoton! Jag fick hem mina igår och jag blev så himla besviken, och det är inte första gången jag blir besviken över mina skolfoton.. Jag ser inte riktigt klok ut! Visst, fotografen ska ju veta bäst hur man ska sitta för att man ska få rätt vinkel osv, men när hon ber en sitta med hakan uppåt så hela bilden blir förstörd - är det proffisionellt?! Jag blev så himla besviken, för jag sitter och ler och själva leeendet var det väl inte så mycket fel på men hela hållningen jag har på bilden gör att helheten blir förstörd, så jag ska skicka tillbaka korten.. Så det blir inga skolkort till farmor, farfar, mormor och morfar i år. De fick ju förra året, men det hade varit kul att kunna skicka nya kort till dom igen, plus att man har ju kort att ta fram när man blir äldre som man kan kolla på och se tillbaka på hur man såg ut när man gick i tex. tvåan på gymnasiet.. Jag vet inte vad jag ska säga, finns det något man kan göra åt saken? Till och med mamma såg ju hur jag såg ut och hon sa att det inte var en ''Lovisa-bild'', för det var det verkligen inte! Beställer man hem korten vill man ju också kunna behålla dom och känna sig nöjd.. Är det någon mer som känner igen sig?
Och en sak till jag har tänkt på angående skolfotografier och fotografer är: kan inte fotografen själv se, eller vem det nu är som packar korten, hur folk ser ut? Jag menar, skickar man hem kort på en tjej/kille som ser halvdrogad ut, som sitter helt galet? Tror dom ens att någon kommer vilja ha dom korten på väggen?! Nej, jag är riktigt besviken.. Alla borde kunna få en bra bild, man borde få chans att se sin bild när den tas så man kan säga att ''den blev jag nöjd med'', så alla kan få hem kort att skicka till far- och morföräldrar eller ha på väggen över sin säng..

Jag tror att alla någon gång känt sig missnöjda med skolkorten, och sånt ska man inte behöva bli missnöjd med!

Åh, vad skönt det är att få skriva av sig lite..!


Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin