Fri som en fågel

Hej!

Oj, jag vet verkligen inte vart jag ska börja.. Det har hänt väldigt mycket på endast några få dagar, men jag ska försöka korta ner det, för jag behöver sova för imorgon väntar jobbet!
Dagen började med en långpromenad till bland annat hamnen. Hittade ett jättemysigt ställe dit jag kommer gå fler gånger. Det är lugnt, inte så många är där och man får verkligen tid att tänka.. Eftersom jag har haft en hel del att tänka på så var det extra skönt att vara där, att lasta av sig en del av tankarna.
Senare i hamnen mötte jag Fredrik, vi gick hem till mig och drack te och umgicks lite. Det behövde jag, så tack.
Fredrik gick när mormor och morfar kom. Morfar satte upp persienner åt mig och jag pratade lite med mormor medan mamma gjorde våfflor åt mig. Jag hann även se en bit på Svansjönbaletten som pappa köpte för ett tag sen till oss som film. En inspelning från 1968. Riktigt bra! Älskar musiken!
Vid halv tre hade jag och mamma ett möte på skolan med Carina och vi kom fram till vad som kommer bli bäst för mig, att byta från programmet jag går nu till det individuella programmet och ha praktik i ett år och börja om från början till hösten, nästa år. Det känns väldigt skönt att ha det bestämt nu och det käns verkligen som att jag har gjort rätt beslut.
Efter mötet åkte mamma och jag och handlade, sen dess har jag varit hemma, förutom en timmas träning förut.

Nu är Tove hemma igen, äntligen! Eller, hemma för henne är väl i Stockholm nu mera, men hon är hemma där hemma är för mig och för Jorunn och mamma. Det känns hur som helst riktigt skönt, för vi klickar liksom så bra! :)
En sak som är riktigt rolig att tänka på är att hon kommer ta studenten före mig ifall allting går som det ska för henne.. Det känns riktigt häftigt, inte läskigt, jobbigt eller kränkande på något sätt.. Jag är mer lättad. Hon är min syster, vi ska båda ta studenten, men det kvittar ju vem som gör det först. Men det häftiga är att hon är två år yngre än mig och hon kommer ta studenten ett år före mig. Blir det rörigt? Hon är 93:a, går ettan.. Jag är 91:a och ska börja ettan när hon börjar tvåan. Men huvudsaken är att man får göra det man brinner för, och vi båda brinner för dansen!

Som mamma sa förut idag när hon pratade med pappa och berättade vad vi hade bestämt med Carina.. Jag sa jämt till Tove när jag var lite ''gå först du, Tove, det är inte farligt''. Ett exempel är när vi var på landet hos en vän till familjen vi hade då, och vi skulle alla tre gå upp på övervåningen och trappan var mörk och brant.. Då sa jag exakt så till Tove, att hon skulle gå först för det var absolut inte farligt.. Jag var den rädda, försiktiga och Tove var den orädda som var framåt.. Mamma trodde lite först att det var för att jag ville lära och visa Tove att det inte var farligt, men det var ju för att jag var rädd.. Nu får hon gå före mig igen, före mig på gymnasiet, men nu släpper jag förbi henne och jagar henne istället för att bli jagad, men det är inte för att jag är rädd längre.. Huvudsaken är att man når sitt mål och alla behöver vi olika mycket tid. Jag kommer nu få ett relativt lugnt år utan läxor, prov och inlämningar.. Jag kommer inte känna press med skolan utan jag kommer bara få ta det lugnt, ha en praktikplats, mitt jobb och mina träningar. Mycket egentid, mycket tid att tänka igenom ett och annat och samla krafter så jag kan börja om på nytt, i en annan stad, på ett annat program..

Nu sätter jag punkt för idag, för jag behöver verkligen sova nu! Lite bilder från promenaden i morses lägger jag in snart!
Ha en fortsatt bra kväll och en bra helg!


Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin