Åsle tå och Mösseberg

Vi åkte från stan vid nio. Jag gissade redan på vägen dit att vi antingen skulle till Ekhagens forntidsby eller Åsle tå, och Åsle tå blev första stoppet! Vi fick baguette och festis av skolan, sen gick vi runt och tittade i alla hus och även i kvarnen och en ganska nybygd lada där de hade gamla vagnar till häst och vagn, en trehjuling av mycket gammal modell med mera.
Vi hade mer tid över efter vi hade tittat runt där så vi åkte vidare till Mösseberg, ett av två berg i Falköping. Där uppe finns en restaurang av något slag, ett utkikstorn med sex trappor och sammanlagt 307 trappsteg, flera lekparker och en mindre djurpark. Där körde vi lite tävlingar, grillade korv och åt annat gott Anette och Carolina hade med sig och sen innan vi skulle hem gick vi in upp i utkikstornet. Jag försöker alltid hitta ställena där jag bodde som liten, men jag ser aldrig ållebergshusen..
Förresten så vann mitt lag som bestod av mig, Oskar, Maria och Samuel alla fyra ''grenar'' vi gjorde. Det var egentligen en femkamp, men det blev bara fyra ''grenar''. Den första var att få eld utan tändvätska, vilket inte är så svårt, och elda av ett snöre. Sen skulle vi hoppa säck, gå med en sked med en potatis på och till sist skulle vi hämta x antal saker från naturen som började på olika bokstäver och sen skulle vi få alla bokstäver till ett ord och det var M-I-D-S-O-M-M-A-R-A-F-T-O-N. Sånt är kul, att klura ut ord som är tilltrasslade, jag såg midsommarafton direkt! :)


Grillade på Mösseberg




Fluffiga höns :)








Utkikstornet



Postat av: Linda

jag känner igen namnet på din blogg men inte designen ;) btw. fina bilder :)

2009-06-02 @ 19:26:20
URL: http://liesse.blogg.se/
Postat av: Zandra

SV: Ja jag såg det :)



Ja det är ju frågan. Jag antar att alla strejkade lite just för manusförfattarnas skull. Inkl. skådespelare och regissörer osv. men vem vet!



Åhå, Falköping! Där bodde mitt ex. Har själv varit där och tagit kort på dom små djuren! Haha!

2009-06-02 @ 21:37:24
URL: http://counting.blogg.se/
Postat av: Zandra

SV: Hade också min pojkvän på distans. Då bodde jag i Falun i Dalarna. Nu bor jag i Emmaboda :)

2009-06-02 @ 22:24:19
URL: http://counting.blogg.se/
Postat av: Zandra

SV: Det var hårt, men det fungerade i 11 månader. Sen förstörde faktiskt allt annat förutom avståndet konstigt nog!

2009-06-02 @ 22:27:01
URL: http://counting.blogg.se/
Postat av: cajsa

varför sa du inte att du var här? :/

2009-06-04 @ 23:10:45
URL: http://cajsamohlin.blogspot.com
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin