Del 5, marknad

Tisdag 19/5
Vi åkte ganska tidigt till gamla delar av Alcudia för att gå på en marknad. Det tog kanske en kvart med buss dit från hotellet.
På marknaden köpte jag och prutade ner en väska från 39 euro till 24, en klocka från 12 euro till halva priset, en fotlänk för 5 euro istället för 10 och ett par örhängen till Dennis ner till 2 euro! Allting skulle ha kostat närmare 70 euro men jag betalade snäppet under 40 för allt så jag var nöjd, första gången jag prutade så :) Köpte även ett halsband, men det var i en av butikerna i turistområdena vid hotellet.
Marknaden tog bara förmiddagen så vi hann med stranden efter lunch. Jag, Lina och Jorunn grävde och byggde lite, Tove låg vid poolen hela dagen för hon hade bränt sig en aning och en kille kom fram till oss på stranden och bjöd in oss till disco Bell's så Lina skrev upp oss på en lista, men vi gick aldrig dit.

Jag såg något riktigt hemskt under turen till gamla Alcudia. De körde häst och vagn i turistområdena och även där vi klev av vid marknaden och tog man en närmare titt på hästarnas hovar och skor så såg man att skorna var för små och hovarna hade vuxit över + att man såg revbenen på en del av hästarna! Ingen kul syn alls!

På kvällen gick vi till kinarestaurangen igen, som hade en svensk ägare, och åt buffé och något riktigt gott dom hade på buffén (men kanske inte så nyttigt?) var friterat sjögräs, så då har man ätit det med. Ja, det var nog allt den dagen :)














Klockan jag prutade ner till halva priset, love love!




Blåsan från springrudan..









Postat av: Emma

Mysigt :D!

2009-05-26 @ 10:01:56
URL: http://babiidarling.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilken fin klocka du fyndade!

2009-05-26 @ 17:28:55
URL: http://frida.derived.se/
Postat av: MOA

Gah, vad varmt det ser ut!

2009-05-26 @ 20:50:41
URL: http://moaasvardag.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin