Vaccinerad :)

Jag överlevde sprutan! :) Den gjorde lite ont, men det värsta var innan. Jag mådde illa, kände mig yr och var på helspänn. Vet inte riktigt varför jag blir så himla nervös och rädd innan då jag vet att det kommer vara över på ett kick och ett litet stick är inget man egentligen borde oroa sig över.. Men när ångesten väl har börjat växa så hjälper det inte vad folk än säger, man kan inte slappna av, tänka på annat, tänka att det snart kommer vara över och att det inte alls är så farligt.. Men Penny var snäll och stannade med mig och jag fick krama hennes hand medan dom pratade lugnande med mig och visade mig sprutan (jag bad om det) innan dom stack mig. Och jag fick säga till när det var okej för dom att börja osv. Så nu är jag stolt att jag tog den och det sa dom även att jag skulle vara, och så fick jag frågan om jag skulle ta vaccin någon annan gång om det var nödvändigt och det sa jag att JA, det skulle jag göra. Det är mycket lättare om man har någon mer där inne som man tex kan hålla i handen, som kan prata med en och få en på andra tankar eller i alla fall försöka :)
Det är hur som helst SÅ skönt att ha det gjort! Nu ska jag njuta av yoghurt med kokos, mandlar och äpplebitar som mellis och sen ska jag bita mig längre in i När jag hör din röst-boken! :)
Postat av: B R O W N S U G A R

Tack gumman :) Jag har också vaccinerat mig och det var inte alls farligt :) bara ont i armen som ett blåmärke efteråt :D

2009-11-24 @ 17:26:20
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: Frida

Usch, jag hatar också sprutor..så det var modigt av dig! Själv måste jag vänta i två veckor till innan jag får ta den.

2009-11-24 @ 18:12:26
URL: http://frida.derived.se
Postat av: anna

åh den boken är så fin. skönt att sprutan gick bra :)



sv: japp det är jag, fyllde 26 i våras :) hur gammal är du då?

2009-11-24 @ 20:16:59
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

ah okej, jag fick för mig att du var yngre :) inte ofta man hittar en någorlunda jämnårig i bloggvärlden som faktiskt har en bra blogg :)

2009-11-24 @ 20:21:35
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: dlc

sv: tack för att du tycker det <3

det är faktiskt inte många som förstår sånt.



Din dag kommer att bli en mamma man måste ju själv känna sig redo ;) så jag tycker att det är rätt av dig att vänta :) inte för att jag ångrar något men ja..



Det är bra att det går bra för dig med saker och ting, skola är ju typ viktigast, sen att umgås med sin pojkvän är också viktigt och mysigt :)

2009-11-24 @ 21:00:42
URL: http://bbebot.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin