Helgens filmer



Brokeback Mountain
Filmen handlar om två män som vaktar får ihop en sommar. De får starka band, och när de skiljs efter sommaren börjar de nya liv på varsitt håll med fru och barn, men de fortsätter träffa varandra. Säger inte mer, vill inte säga för mycket.
Såg inte filmen från allra första början, missade kanske första kvarten. Bra story, bra uppbyggnad, spänningen steg medan filmen gick. En film man borde se i skolan och ha diskussioner efter, för man skulle kunna få riktigt långa och djupa diskussioner om Brokeback Mountain.
Filmen får betyg 2,5 av 5.



Batman Begins
Bra film! Spännande! Handlar om en man som vill rädda en stad från alla orättvisor. Hans största rädsla är fladdermöss.
Jag behöver nog se om filmen en gång till för att få bättre koll på hoppen de gör i filmen och sen för att kunna förstå handlingen ännu bättre. Så är det ju med många filmer, att man kan behöva se om dom för att hänga med bättre.
Filmen får betyg 4 av 5.

(Bilder från google)

Postat av: Lisa [ENDASTLISA]

hahaha nice :)

2009-09-06 @ 18:17:54
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin