Kick off, utförsäljning - min helg

Kan berätta lite om helgen..

I fredags kom syrran hem. Vi satt i köket alla fyra och drack te, åt och pratade. Vid elvatiden mötte jag Dennis, Danne och Görrel och så gick vi en bit ihop innan jag och Dennis skulle hem till honom. Vi såg Panic Room på ettan vid tolvslaget och somnade vid två.

I lördags gick vi upp vid nio, gjorde oss i ordning och fick skjuts till stan där vi kollade in JCs utförsäljning. Synd att dom går i konkurs, speciellt synd om alla killar som nu måste åka till Skövde för att shoppa! Dress Mann har ju inte så mycket att erbjuda för yngre killar..
Vi gick hem till mig, packade om lite, gick hem till Dennis och fick senare skjuts till bygget där vi åt lunch innan kick offen för mig och Anette. Den var superkul! Var typ som en nollning. Vi bytte om till träningskläder och så kom Jacob och Sebastian som skulle hålla i det - utklädda till pirater! Vi fick börja med att hålla ett tal om oss själva och sen döpa oss till olika piratnamn. Jag blev Kapten Yngst. Vi blev sen insmorda med kol så vi verkligen såg ut som pirater. Sen blev det lite samarbetsövningar innan vi blev ihoptejpade med våra lagkamrater (tre st i två lag) och sen skulle vi springa så, sotiga och ihoptejpade, genom stan till Alhagen där tävlingar väntade. Vem kan dricka öl fortast? Vem kan ha flest marshmallows i munnen? Efter lite tävlingar, och mitt lag leder, ska vi ta oss till Bäckens fotbollsplan där vi kastar stövel mellan benen och över huvudet och fram. Jag fick in tekniken bra tycker jag, fick över den på första försöket! Jag och Helen utsätts för att äta smält glass genom en nylonstrumpa på huvudet. Man fick suga i sig glassen! Helen vann för vi hade precis innan kört att varje lag (kom ihåg att vi är bara tre i varje) skulle äta en låda med arraksbollar! Det är ju typ 24-30 st i en sån låda. Tror jag åt åtta och jag åt dom så pass snabbt att jag inte hann känna hur mätt jag blev, tills jag tog en paus, då tog det stopp!
Som avslutning på alla tävlingar var det en riktig nollning. Man skulle först blåsa upp en ballong tills den sprack, sen fånga ett äpple med munnen i en hink vatten, sen ner med huvudet i en skål mjöl för att leta upp en sockerbit, sen irländsk julafton, 15 varv, och till sist fem upphopp innan vi skulle ner till vattnet och runda en boj en bit ut (vi badade alltså - och det var skönt!!!) innan vi som slut fick gräva upp skatten och mitt lag vann - och skatten var Norrlands Guld! ;)
Lite kort om hur det gick för mig - klarade bara 11 varv på irländsk julafton, sen gav jag upp för jag blev för yr och försökte springa till nästa del av tävlingarna men stupade på rygg ner i gräset och kom inte upp, men efter ett tag gjorde jag mina fem upphopp, sen blev det kasta av kläderna och springa mot vattnet. Ballongen kunde jag förresten inte blåsa upp utan den smällde jag med en glasspinne som jag tryckte in i den. Det bara gick inte!
Som avslutning gick vi ut och åt, men först fick vi duscha av oss. Vi var ju alldeles mjöliga, sotiga och genomblöta!
Tack alla för en bra dag och kväll!


I söndags tog jag och Dennis det mest lugnt. Vi vaknade hemma hos mig så vi åt frukost framför tv:n med Tove vid MTV och kollade VMA. Senare fixade vi hamburgare till lunch, sa hejdå till Tove och gick till bygget, fikade lite där innan vi gick hem igen för att packa och bege oss till Dennis. Där avslutade vi kvällen med kvällsmat, film och en B&J innan Dennis blev dålig, då gick vi och la oss..

Ni var riktigt duktiga om ni orkade er igenom all text! :)
Det var min helg!


Postat av: Veronica

Haha ja verkligen :) Kram

2009-09-21 @ 11:31:50
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/
Postat av: Malin

Okej, låter som en trevlig helg.

Allt bra med dej då?

2009-09-21 @ 13:38:21
URL: http://fr
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin