Lördagsfilmer



The Battle of Shaker Heights
Filmen handlar om en sjuttonårig kille, Kelly, som jobbar på ett lager och som älskar allt som har med krig att göra. Han är med och spelar in olika slag och får en kompis, Bart, som han börjar umgås mycket med. Bart har en snygg syster som Kelly blir kär i.
Filmen var lite småseg på sina ställen, lite B, men ändå bra! Och kul!
Filmen får betyg 2,5 av 5.



Gladiator
Gladiator handlar om Romarriket. Maximus, Gladiator, är en general som tjänar Rom om är nära vän med kejsaren tills kejsaren dör och Commodus tar hans plats. Den nye kejsaren ser till att några män ska döda Maximus, men han lyckas fly och blir slav, gladiator och sen börjar han sin kamp om att få sin frihet.
Jag har sett filmen många gånger förut och ser gärna om den, älskar den! Väldigt rå, men också fin och bra och filmen nuddar en vid hjärtat så det blir en del tårar.
Filmen får betyg 5 av 5.

(bilder från google)
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin