15:e april

Hej!

Jag kom precis hem! Tänkte uppdatera er lite om min dag :)
Började vid åtta. Kom lite sent, men det gjorde inte så mycket. Vår lärare vi hade först på morgonen är ALDRIG i tid, och då menar jag verkligen ALDRIG; så hon fick smaka på sin egen medicin..?! ;) Nej, jag gjorde det såklart inte med flit. Men ibland händer det, men det är väldigt sällan jag är sen!
Vid 9.30 var det svenska uppsatsskrivning i aulan i tre timmar. Satt i lite mer än en timme, sen kände jag mig klar. Skrev en krönika om ämnet upplevelseturism. Spännande ämne! Hoppas uppsatsen uppskattas av lärarna som bedömmer, för jag siktar på högsta betyg!
Efter uppsatsen blev det en sväng till matsalen. Sen när allt fler droppade ur aulan gick vi ett gäng till Ströget i stan och fikade. Sju glada personer, lättade över att uppsatsen var över! :)
Nästa lektion var geografi, 13.25. Fem minuter innan begav jag och Joel oss till ett av stans högstadier för sista stoppet för omvalsturnén. Idag gjorde vi succé jämfört med tidigare besök. Kändes bra! Dock var jag lite irriterad, att vissa tror att deras program behöver stå mer i rampljuset än andra? Alla program behöver synas och alla har vi lika stor rätt till det. Trampa inte ner andra program, det slår bara tillbaka!
Efter omvalsturnén var skoldagen slut. Fick skjuts hem av Jessica. Det tackar jag för! :)
Kokade te, startade en film.. Sen slocknade jag gott och vaknade fem i fem. Fem var det möte i partilokalen med fp. Efter två timmars möte begav vi oss till stadshuset på rundtur och en fika som avslutning.

Nu är jag helt slut! Först uppsats i över en timme, ett långt hål, omvalsturné och sen fyra timmars möte på det! Men jag ska inte beklaga mig allt för mycket. Det har varit en intressant dag på många sätt, så i det stora hela är jag nöjd :)

Nu ska jag krypa ner under mitt tjocka täcke samt överkastet. Har fönstret öppet för jämnan, det är så härligt med vårluften! Dock är det lite kallt än så länge, men erkänn att det är mysigare att krypa ner och bädda ner sig med en massa tjocka täcken och filtar, med ett fönster öppet och frisk luft än att ligga i ett kvavt rum på morgonen och sparka av täcket för att man svettas?!

Cred till alla som tog sig igenom mitt långa inlägg :) Ibland använder jag mig av bloggen som en dagbok, ibland skriver jag mer till er läsare, aktiverar er med dagens fråga, bilder osv. Men detta inlägget blev mer som ett dagboksinlägg. Ingen hit för er, men desto mer för mig. Speciellt om några år, att kunna se tillbaka.

Ska ladda upp lite bilder snart, men gör det i ett nytt inlägg! Annars säger jag godnatt! ♥

Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin