The Last King of Scotland

Nu blir det film! Ska bara fixa lite snabb kvällsmat först, så ska jag krypa ner i en säng med endast ett lakan på madrassen. Inga kuddar, ingenting! Det är så sjukt varmt! Skönt att åskovädret har dragit förbi i alla fall!
Jag tänkte se the last king of scotland. Sett den förut, men minns bara små små delar av den.. den är hemsk, vidrig men också otroligt sevärd! Vet inte om den är verklighetsbaserad? Borde den va till viss del.. de som utspelar sig i filmen kan jag tänka mig mycket väl ha hänt.. Afrika på 70-talet säger en del.. Afrika över huvud taget säger en hel del..

Ibland klagar man på sitt liv, det har man rätt att göra.. alla har vi problem och är missnöjda med någonting, men man måste komma ihåg att man har haft tur att födas till en värld där det är någorlunda rättvist, man får klä sig hur man vill, man har rättigheter och folk behandlar en inte hur som helst!
Filmen talar för sig själv. Se den, helt klart sevärd! Men jag varnar för hemska scener..



PS: Läste precis lite om filmen.. och Forest Whitaker som spelar huvudrollen som Idi Amin fick en Oscar för sin roll, och alla pengarna han fick gav han till Idi Amins överlevande offer.. Så detta är alltså (till en viss del) en verklighetsbaserad film!
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin