Skogstokig på blodgivar-förbud

Vad irriterad jag blir ibland! Sitter och har en diskussion och så kommer vi in på att homosexuella inte får lämna blod.. Vad spelar din läggning för roll?! Fast jag ska inte ljuga - homosexuella/bisexuella får lämna blod OM dom inte har haft sexuellt umgänge på 2 år!
Jag undrar; löper inte jag som straight större risk att drabbas av HIV om jag är singel och ligger runt, än ett homosexuellt par som levt tillsammans i flera år?! Det är SJUKT!
Detta är diskriminering!
Och sen undrar jag.. Vad är skillnaden på att ha ett fast förhållande som straight och ett fast förhållande som homo-/bisexuell? DET ÄR JU INGEN SKILLNAD! Visst, man har inte sex på samma sätt; men har man en partner så är man ju trogen (annars är man ju patetisk, helt korkad etc) och då ska ju inte läggningen spela någon roll?
Och sjukhusen behöver mer blod.. Och så får vissa inte lämna pga sin läggning.
Jag undrar; hur vet dom om en person är bi-/homo-/hetrosexuell? Det finns ju inget blodprov eller liknande man kan ta för att avgöra läggningen - det är något man själv vet som person, och får man frågan om läggning svarar man ju ärligt? ''Jag är straight'', och så får jag lämna blod. Men om man är homosexuell och VILL lämna blod för att det BEHÖVS - då kan man ju bara ljuga? Ingen kan ju säga att man ljuger? Det finns ju inga tester som avgör ens läggning?!
Jag blir skogstokig på sånt här!!!!!
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin