Snart Cecilia

Jag har precis ätit kvällsmat och nu är jag proppmätt!
Jag har skrivit klart brevet till Cecilia, så imorgon postar jag det, så det borde ju vara framme innan helgen är slut. :)

Nu blir det Rosario är död.

Brukar ni skriva brev? Har ni någon brevvän ni skriver brev med regelbundet?
Om inte - jag kan verkligen rekommendera det! Jag och Cecilia gick på samma dagis som små, men då umgicks vi inte. Jag minns att hon jämt var med Sofie och att de alltid skulle plocka blommor. Jag lekte hellre! När vi började nollan så gick vi i samma klass och vi var nog bästisar ett tag. Jag flyttade från Falköping när jag var nästan 10 år, och då bestämde vi oss för att brevväxla och det höll väl i ett tag, men sen tappade vi kontakten.. På något sätt hittade vi varandra på internet, bytte msn och så - det minns jag ej hur det gick till. När vi var 14-15 år träffades vi på ett disco i Falköping, jag var och hälsade på en annan gammal klasskompis och vi pratade väl lite då. Efter det pratade vi inte med varandra eller skrev några brev. Möjligtvis något gästboksinlägg på lunarstorm, men den tog jag bort ett år senare.
När jag i höstas bytte från Vadsbo till Katedral i Skara så stötte jag på en bekant tjej - Cecilia! Jag hade alltså kommit till gymnasiet där hon gick, så vi bytte lite adresser och sen slutade jag på Katedral och då gav jag henne förslaget att vi skulle börja brevväxla.. Jag menar, det är mysigt att få post, det är kul att skriva brev. Och det som känns mest kul med att få ett brev är att personen har verkligen lagt ner tid på att skriva det, även om man kanske inte alltid skriver millånga brev, så tar man sig tid att sitta ner, skriva, tänka efter, svara på frågor i det förra brevet osv. Det är så retro and I love it!
Nu har vi snart brevväxlat i fyra månader, tror jag. Det är ju ett sätt att hålla varandra uppdaterade på sina liv. Jag har inte alltid tid att sitta vid datorn, och Cecilia (tror jag) har ännu mindre tid vid datorn, och telefon orkar man inte alltid med så det är ett bra sätt att hålla kontakt. Något jag rekommenderar varmt!

Nu ska vi ut en sväng. Ha en bra kväll!


Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin