Det bästa är att komma i mål

Det är en så härlig känsla, att veta att nu har jag klarat av det, och det gäller inte bara orientering, utan även prov. Det känns bara så skönt att kunna säga till sig själv ''nu har jag banne mig gjort det'' - och idag har jag både sprungit orientering och skrivit matteprov, så jag är helnöjd!
Jag och Jennifer fick börja lite tidigare än bestämt för klassen, men vi var bara två så. Vi stod och pratade lite med en som satt vid idrottsentrén och han sa att det var samma spår som orienterings-SM hade haft och att de hade klarat det på 12 minuter, så om vi klarade det på mindre än dubbla (24 minuter) så var det superbra! Mja, vi tvekade väl lite på om vi skulle klara det, men jag skojade lite med Jennifer och sa ''ja, bara vi bli bäst i klassen så'' och så gick vi till starten.
Det gick superbra, vi hittade alla kontrollerna, i rätt ordning också, och vi kom i mål på 22 minuter! Yes, vi var så himla nöjda! Det kunde inte blivit mycket bättre, så nu kan ingenting förstöra min dag! :)
Efter vi kom i mål gick vi och duschade, sen var skolan slut och jag åkte och köpte en juice.
Har suttit en stund på balkongen, druckit juice och läst lite i engelskaboken, men det kom en geting och störde mig så jag ska ut och sola sen när juicen är slut!

Ni som känner mig vet nog hur otroligt rädd jag är för getingar, humlor, bromsar och dylikt. Jag får alltid höra ''sitt still, annars sticker den dig'', men jag springer iväg och jag har då inte blivit stungen så ofta. Tre gånger kanske, sen jag var 10 år, och det är bra gjort för en som aldrig sitter still när dom kommer!
Jag älskar sommaren, men getingarna är ett stort minus!



Juicen tog precis slut. Nu ska jag läsa lite till, sen ska jag ut igen och sola! :)


Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin