Hallon/Lime

Kom nyss hem från stan. Tog en fika med Julia och Abbi efter skolan. Det blev en te för mig med hallon/lime-smak! Det var riktigt gott! :) Efter det åkte jag en sväng till ICA och köpte hårspray och ett frimärke.
Nu är jag hemma och har precis druckit ur mitt kaffe. Har även dammsugit och diskat, om ni ville veta. Jag stod inte ut.

Sitter och målar på en flagga som jag ska ha med på min redovisning, när det nu blir. Blev lite besviken på Lars idag, för han uttryckte sig så dåligt. Han frågade oss (klassen) om vi hade kommit på vad vi ville göra för arbete medan han har nationellt, muntligt. Lite mer än hälften visste vad de ville göra, och sen var det några som sa att de inte bara ville forska om ett land och då höll Lars med och sa ''det blir så tråkigt om man bara skriver om yta, invånarantal osv'' och det är ju precis det jag har gjort! Fast jag tänker inte bara berätta yta och hur många som bor i Sydney, utan jag har hittat en massa intressant fakta också, så jag blev lite putt. Jag sa det också, att jag tyckte det var dåligt uttryckt, för han visste ju på ett ungefär vad jag höll på med, så han bad om ursäkt.. Jaja! Jag tänker fortsätta, det är ju ändå det här jag vill göra! Jag gillar det arbete jag tagit till mig, så bara jag är nöjd och gör nåt vettigt så.
Och på musiken blev jag också lite irriterad. Vi har inte gjort så mycket mer under ett helt läsår än spelat i grupper. Vi har fått en eller två låtar och sen ska vi bara öva lite och sen spela upp den inför klassen. Nån på gitarr, nån på bas, nån på trummor, sångare, nån vid pianot. Samma visa varje gång! Jag var trött på det, ville göra nåt annat, så jag sa det och jag var inte helt ensam om min åsikt, men hon ville väl göra det så rättvist som möjligt, att alla skulle få som dom ville, men det går bara inte! Speciellt inte i vår klass där alla har så himla skilda intressen, åsikter, musikstil! Det slutade med att vi blev indelade i tre grupper på fem, fem, fyra och sen skulle vi i gruppen välja en låt som vi sen ska spela upp. Inte kul, så jag pratade med Gunilla och till slut så fick jag igenom att alla grupper i alla fall ska berätta lite om sin låt, vem som har skrivit den, vem artisten är och lite om bakgrunden till artisten, låten och vilken musikstil det är! Ja, jag får väl nöja mig med det, men vad är det för utmaning, att sjunga och spela låt på låt? Jag vill lära mig saker! Det är i alla fall därför jag går till skolan!

Nog om skolan nu. Jag är ju ledig nu! Om en timme är det träning, jag är inte så himla peppad och jag har inte ätit nåt än, så blir väl att ställa sig vid spisen nu och laga till nåt till magen så jag orkar! Jag märker att jag är väldigt trött och irriterad nu, inte bara på skolan.. Det behövs nåt i kistan!

Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin