Lacrosse och en rolig dikt

Dagen har varit väldigt bra, många roliga lektioner - roligare än vanligt. På naturen gick vi ut, över stora vägen och skulle leta efter växter på bottenskiktet och fältskiktet. Det gick lagom bra. Jesper och Jennifer hittade skelett från en fågel, så det blev mer intressant än alla mossor och kruståtel.
På matten fick vi göra uppgifter där det krävdes lite logik och att ha huvudet på skaft! Jag klarade den första och den andra klarade jag också, men fick inte exakt det svar som Bibbi sa var ''rätt'', men jag hade ju inte några fel, alltså hade jag rätt?
På svenskan läste vi Sapfo och pratade om olika ord som teatron och orchestran och på teatern så gjorde vi röstövningar och läste dikter. Först skulle man läsa en egen dikt och senare blev vi uppdelad i grupper om 2 och 3 och så fick vi en dikt att framföra. Jag och Jessica skulle jobba ihop och vi var rätt så trötta, så det blev lite fnittrigt. Vi tyckte dikten började så roligt, det lät som att det var en man som var vilse i skogen och så frågade han träden varför de inte ville prata med honom, men vi spårade inte ur och vi framförde dikten och jag tycker det gick väldigt bra!

Har varit hemma ett tag och bara tagit det lugnt. Har diskat, druckit en kopp kaffe och ätit mellanmål, så nu är jag redo att sätta mig med lite läxor.

Hur ser eran eftermiddag ut?

Postat av: Amelie

Ja, det handlar endast om att det bara inte går. Känner mig inte hungrig över huvudtaget, mår nästan illa om jag öppnar kylsskåpet när jag precis vaknat. Lite trist faktiskt. Men det kanske går att träna fram. Får prova.

2008-05-15 @ 17:13:48
URL: http://amelieandersson.blogg.se/
Postat av: Louize

Ah ok. Nämen man kan ju aldrig va säker på att det passar om man beställer fr internet, ja menar bikini är ju svårare än en vanlig t-shirt lr så..

Ja såg bilder på det du hade beställt, hade nån randig tröjja som var väldigt snygg !!

I dag händer inte mkt, varit hos ortopeden o gjort nationella eng.B idag :) nu ska jag bara ta det lugnt hela kvällen, brukar inte orka så mkt mer på veckodagarna :) sj då ?

2008-05-15 @ 17:21:35
URL: http://louizeleijon.blogg.se/
Postat av: PääSy

Har faktiskt upplevt det så på ett sätt. I 9an älskade jag varenda minut. Visst jag oroade mej för småsaker och var rätt osäker innanför fasaden liksom. Men jag var omtyckt både bland kompisar och lärare. Sedan sökte vi alla till olika skolor, jag och min bästa kompis sökte samma skola men olika linjer. Tyckte det skulle bli kul om vi båda kom in och så. Men han kom aldrig in, så jag kom till en skola där jag inte kände någon. Och liksom utan allt folk runtomkring mej så blev jag osäker. Så under första tiden så kändes allt tungt. Kan väl inte direkt säga att folket i min klass är sådana jag umgås med men, nu känns det bättre. Fått kontakt med en del av dom och kan snacka med dom. Så nu känns allt rätt bra. Dessutom så satt jag och snackade med mina gamla kompisar för några dagar sedan. Man har liksom glidit ifrån varandra, och det var första gången jag snackade med dom på riktigt länge. Så just nu känns allt så förbannat bra. Det enda man saknar är kärleken men....

2008-05-15 @ 17:23:15
URL: http://paasy.blogg.se/
Postat av: Lina

tack detsamma skulle vilja ha så enkel som din egentligen :P

2008-05-15 @ 17:50:16
URL: http://raneby.blogg.se/
Postat av: mathilda

den kostar 400-500. :/ ja tror jag tog linnet i stl M ;P så det blir lite slappt :)

2008-05-15 @ 18:26:41
URL: http://gronkvist.blogg.se/
Postat av: andeverythinginbetween - by carrie

oj, imponerande! ;)

hoppas dagen har varit bra!

2008-05-15 @ 18:30:05
URL: http://carringer.blogg.se/
Postat av: Louize

haha men dåså :D

ortoped är för fötterna :) har haft jätte problem med mina hälar så ska opereras, vet dock inte när :/ får välja mellan o göra det i höst eller att göra det nu- direkt. vill helst inte göra innan sommaren för kmr få gå med gips i 6 veckor..men vet inte , kan inte bestämma mig..några erfarenheter av gips/operationer ?



Okeej, i helgen funderar jag på o dra på grillfest, några som skulle vara vid sandviken, fast vet inte om det är så kul där. får se om det är nån som vill dit med mig så kanske det blir det iafl :)

själv då ? något party ? ;)

2008-05-15 @ 19:05:55
URL: http://louizeleijon.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin