Teater i all ära

Har städat hela lägenheten! Har nog aldrig gått så fort som idag, men det är ju bara ett plus!
Jag vispade en pannkakssmet och medan jag dammsög så stekte Jorunn! Blev väldigt många spökpannkakor, men gott var det! :) (Spökpannkakor är nåt vi säger i familjen när pannkakorna går sönder!)
Satte mig med engelskan efter maten och skrev om Didgeridoon, gjorde även lite matte och läste svenskaläxan. Vi håller på med Iliaden och Odysséen. Läxan tills på torsdag handlade en del om teatern och hur den uppstod, och det var till guden Dionysus ära, man höll fester till honom och så utvecklades festspel till teater.
En sak som jag reagerade på när jag läste var det som stod om Dionysus: att han var lite udda jämfört med de andra gudarna, att han inte riktigt ''passade in''. Och Dionysus står för teatern, glädjen, vinet och festen! Och då kopplade jag det direkt till skolan, teatern, linjen jag går. Herregud, har teatern och estetiska saker alltid varit lite smutskastat? Men det är kul som attan, så jag tar ju inte åt mig av en bok, men det är värt att tänka på!

Nu ska jag trolla fram lite te, och en bit kanellängd kanske? :)

Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin