En isigt bra dag

Jag är hemma från isstadion! Kom hem strax innan halv nio. Så i tretton timmar var jag hemifrån och mer än tolv timmar spenderade jag i en kall ishall, men jag hade bra sällskap! Jag har inte skrattat så mycket på hur länge som helst.. Fick riktigt ont i kinderna, kände jag mellan mina skrattattacker.. Men det var det verkligen värt!

Konståkning är något som är otroligt vackert att titta på, och jag fick frågan några gånger idag varför jag inte har åkt konståkning, och varför jag aldrig övervägt att börja? Tja, jag har egentligen inget bra svar på det.. Eller? Mamma satte mig i balett när jag var liten och jag tänkte inte så mycket på vad som annars fanns att göra - jag älskade ju att dansa, varför tänka på allt annat kul som finns att göra? Sen har dansen varit min grej, jag har aldrig tänkt tanken att bli en isprinsessa.. Och jag tycker att man får snyggare hållning, speciellt i ryggen, av balett. Inte för att konståkningstjejer inte har fin hållning, för de har ju bra kroppskontroll, men de blir mer svankiga, mer svankiga än oss dansare, men det är inte det som hindrat mig.. Jag har aldrig velat bara. Dansen är min grej, mitt liv, det jag vill hålla på med - livet ut om det går.
Men jag blev riktigt imponerad på ett flertal tjejer som var så duktiga för sin unga ålder! Jag grät aldrig, men det samlades allt lite tårar i ögonvrån när den vackra musiken sattes på och åkarna började hoppa, snurra och göra vackra gester med armarna.. Jag rös hela tiden, och inte bara för att jag frös! Det var verkligen värt att vara mer än ett halvt dygn där i kylan för att få se allt det vackra, haha. :)

Nu ska jag göra mig i ordning och sova tidigt! Fick så dåligt med sömn i natt och jag var pigg i morses, men under dagens lopp har tröttheten hunnit ikapp mig och nu är jag helt slut.. Jag måste ju vara någorlunda pigg imorgon. Jag ska på praktik, jag ska orka med ett spinningpass och sen ska vi här hemma ut på en långpromenad på morgonen! Heja oss! Så, jag behöver sova och det bums!

Postat av: Anonym

Ja då förstår jag att du shoppar över nätet! :-D Fina bilder du tagit.

2008-11-08 @ 22:21:13
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin