H&M säljer bättre till mig

Jag vet inte om fler än jag har tänkt på en sak.. Hur olika klädföretags kataloger ser ut. Som till exempel La Redoute, Ellos och H&M. Hur deras kataloger skiljer sig från varandra. Jag fick hem en tidning från La Redoute idag och en från Ellos för inte så många dagar sen.. Och när jag öppnar plasten runt katalogerna så vet jag vad som väntar, jag blir inte alls sugen på att bläddra igenom katalogen och drömma mig bort, önska mig en ny partyoutfit osv. Men däremot, när jag får en tidning från H&M, då bläddrar jag igenom hela katalogen med glädje, från början till slut och jag njuter av varje sida.. Jag kan inte sätta fingret på vad exakt de gör olika, vad de gör bra och dåligt, de olika företagen.. Men en sak jag har tänkt på är att H&M blandar inte alls många färger på texten på sidorna, vilket är lugnande.. Och de trycker inte in alla plagg de har och lite till i katalogen, utan bara det allra nyaste, och sidorna är stilrena, genomtänkta.

Sen, en annan sak som rör samma ämne - klädföretag. Är Ellos desperata? Det verkar ju gå bra för dom, dom håller ju i sig.. Men att inte bara skicka ut en tråkig katalog, utan att även skicka ut samma reklam, ibland i flera likadana exemplar, varje gång.. Det är väl lite onödigt? Det bara inte är desperat, det är inte snällt mot naturen.. Jag har förstått nu att man kan handla via faktura om man vill - men det vill jag inte, det är bara onödigt, man handlar mer än man har råd med och så sitter man snart hos kronofogden! Om man har en svaghet för mode vill säga - men vem har inte det?!

Enkelt, lagom och inte för på = en katalog som säljer! I alla fall till mig!

Vad tycker ni? Håller ni med mig eller säljer Ellos och La Redoute till er lika bra som H&M gör till mig?


Postat av: Erika

Laredoutes katalog tycker jag inte om, för mycket och för rörigt.

Ellos går an, de har lite mer ordning på kläderna och hms katalog är faktiskt bäst, så jag håller med =)



Trist att höra att du blivit dålig.

Krya på dig!

2008-11-10 @ 18:39:18
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: gisela

hoppas du kryar på dig då! :) jag är med förkylld och så men inte feber än, tur för mig det :)

2008-11-10 @ 19:05:32
URL: http://giselaaxelssson.blogg.se/
Postat av: Buy or Sell - Den största bloppisen!

svar: vilken osis:( men du får fortsätta hålla utkick, när man minst annar det hittar man värsta fyndt:D

2008-11-10 @ 19:54:26
URL: http://buyorsell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Precis, jag håller med dig. Fick också hem ellos katalogen och den var bara tråkig att titta i. Och då talar jag inte bara om layouten utan också kläderna. H&M vet hur man fixar ihop det snyggt bättre helt enkelt, antar jag för det är ju så det ser ut. Och föresten; ja visst! Roligare med en kväll med kompisarna och sova dagen därpå än att sitta klarvaken två dagar i sträck och ha tråkigt!

2008-11-10 @ 22:38:04
URL: http://bibbidi.blogg.se/
Postat av: Andrea

Jag älskar La Redoutes stora katalog, men de mindre är inte lika roliga. Hm´s är helt okey också, men lite trista kläder.

2008-11-26 @ 14:14:45
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin