Riktiga skit-stövlar

Hej!

Jag bara måste skriva av mig detta, satt alldeles nyss och såg på American's Next Top Model på trean, repris från något/några år tillbaka då Jade, Joanie och Danielle var de tre bästa modellerna i det programmet, de som klarade sig längst.
''Jade will be hard to forget'', ja, så sa Jade precis när hon hade åkt ut. Hon pratade jämt om att hennes självsäkerhet togs som arrogans, men det där kallar jag inte självsäker någon stans! Hon kunde inte ta kritik, hon behövde alltid försvara sig för att ''må bra''. Och så när hon precis har åkt ut så vräker hon ur sig att det kommer bli svårt för världen att glömma henne.. Ja, jag minns henne fortfarande och det var nog två år sen i alla fall som de avsnitten gick i Sverige.. Men hur vill man bli ihågkommen? Som den bitchiga, som den som alltid ska ha sista ordet, den som inte kan ta kritik utan att behöva försvara sig och komma med tusen ursäkter?
Det är en tänkeställare..

Nu ska jag ut och gå och rensa hjärnan lite på tankar och för att även få röra lite på mig. Det blev inget träningspass idag heller.. Jag kände bara inte för det, men en promenad blir nog skönt!
Tog en sväng på stan förut för att lämna in mina stövlar, så nu ska jag bara in med ett kvitto så får jag ett tillgodokvitto. Har redan hittat ett par andra stövlar som tur är, och de är hundralappen billigare, så jag får tillbaka resten av pengarna i handen, vilket känns bra. Men det är dom skyldiga mig.
Ja, jag invigde ju mina nya stövlar i morses, och när jag skulle ta på dom på rasten vid tio, alltså andra gången jag tog på mig dom någonsin, då sprack hela innersidan av stöveln.. Jag blev inte lite förbannad, men nu får jag ju nya stövlar och pengar tillbaka! Men så ska inte en vara göra alls. Och det första jag får höra när jag kommer till affären är ''men den här varan har vi sålt mycket av och inga andra har klagat''. Nehe? Men nu har jag gjort det. Och dom sa flera gånger om att de lovade att stå för kostnaden för att laga skon, men jag sa att hur ska jag veta att den inte går sönder igen? Jaja, nu har jag snart nya stövlar. Ska ner med kvittot imorgon. Synd bara att mina nya stövlar inte är riktigt lika snygga som dom andra..
Hoppas att ni har haft en bättre dag än mig..
Nu ska jag ut och rensa hjärnan och röra på kroppen!


Postat av: jojjo

okej jo, jag har ju hört om den, men jag har aldrig riktigt fått grepp om vad GI är för något, så tack. :) Synd det där med stövlarna. :S

2008-11-03 @ 19:55:00
URL: http://jojesossosicoca.blogg.se/
Postat av: Angelica

du det där är verkligen sant , jag minns henne dock inte, hahah :D men vill man bli ihågkommen så, kanske just för stunden men sen tror jaginte det..

2008-11-03 @ 20:05:42
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin