Spännande lådor

Igår berättade jag ju om några lådor jag hämtat upp från källaren, som jag rensade igår. Och jag tog en del bilder på vissa saker som jag har starka minnen från, så här kommer dom - enjoy!


Detta glömmer jag aldrig - då två japaner kom till vårt dagis i Falköping och pratade lite om sitt land, lärde oss hålla i ätpinnar och så skrev dom våra namn på japanska.. Coolt!


Den här pokalen har jag också ett starkt minne ifrån! När Cecilia, jag och en massa andra tjejer från klassen (vi gick i ettan) uppträdde på torget i Falköping med Drömhus - Vill ha dig. Kommer ihåg att vi kom sist, men Cecilias bror kom på en bättre plats med sitt grabbgäng! Men som tur var fick alla pokaler i alla fall, haha! :)


Vem samlade inte på glasfigurer när man var liten? Det gjorde i alla fall jag.. Dock kom jag inte upp i ett så stort antal, men jag hade i alla fall plats för alla (alla är dock inte med på bild) i min hylla för glasfigurer. Girafferna var mina favoriter!


Här är nästan alla!
Samlade ni också på glasfigurer när ni var små? Dom är så otroligt fina! Synd att man inte har plats för allting längre.. Tänk om man skulle spara på ALLT! Usch nej..


En lyckoknut som jag och mina systrar fick varsin av Jan och Carin, pappas bror och hans sambo, när de hade varit i Kina en gång. Det var blinda, läs blinda!, människor som satt och knöt dessa lyckoknutar.. Helt otroligt!


De simmärken jag hann ta medan jag gick i simskola när jag var runt 8-9 år. Jag kommer speciellt ihåg när jag tog ett simborgarmärke, då var jag 8 år. Min pappa simmade med mig OCH min syster som då var fyra år, fast hon hade simdyna för att hon skulle simma så långt, men hon lärde sig simma när hon var fyra! Och ändå är det jag som är fisk och hon vädur! Hm..


Ett smycke som jag hittade bland allt skräp! Det smycket kommer jag ha på mig ofta från och med nu.. Visst är den lilla skon söt? Fast jag ska kolla efter ett sånt smycke, fast nytt, för skon är rätt sliten och så har jag ingen bra kedja till den heller.. Något jag ska önska mig av tomten kanske?

Det var lite bilder från gårdagens rensning av lådor!
Nu ska jag få något i magen och vila upp mig det sista, för snart börjar jobbet! Tur att det inte är en allt för lång dag idag.. Men det ska jag nog klara! Jag får ta två tabletter ihop med maten nu innan jag drar, så står jag nog ut! :)


Postat av: Fridas favoriter

Såna där glasfigurer samlade jag också på när jag var yngre, undrar vart dom tog vägen? Hade helt glömt bort det men fick en flashback när jag såg dina :)

2008-11-13 @ 16:32:29
URL: http://friiidasfavoriter.blogg.se/
Postat av: Erika

Det är nostalgi att gå igenom gamla saker.

Jättesöta glasdjur, och så många simmärken du tog, själv lyckades jag bara ta baddaren. Jag var lite av en badkruka på den tiden ;)

2008-11-13 @ 17:13:18
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Lovisa (käll)

såklart man samlade på glasfigurer! :)

skönt att du mår bättre!

kram

2008-11-13 @ 22:29:06
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin