Min första 50-lista

Jag blev insipererad av Blondinbella. Jag tänkte ''varför inte?'' och så hamnade jag här, jag som är sjuk och borde ligga och sova vid det här laget, men eftersom jag somnade vid åttasnåret igår så tänkte jag att jag kan vara vaken liiite längre ikväll och sova ut imorgon? Fast det kom jag ju på precis efter jag tänkt tanken att jag kommer inte alls kunna sova ut imorgon för jag har jobbet att ringa och sjukhuset ska ringa mig. Men, nu till listan! Jag gör en 50-lista. Får fylla på till en 100-lista när huvudet och jag fungerar ihop till 100%.

1. Jag är fiskarna
2. Jag är en riktig räddhare
3. Jag har ganska nyss (för något år sen) lärt mig använda elvispen
4. Jag vågar inte använda strykjärnet
5. Jag har opererat bort halsmandlarna
6. Så fort jag sover dåligt, det räcker med en helg, så blir jag ofta sjuk
7. Jag älskar att flytta, och konstigt nog? så är jag född på stora flyttdagen, som mammas mormor sa
8. Jag har dansat sen jag var 4,5 år
9. Sen jag var ungefär 9 år har jag alltid varit rädd på det djupa vattnet i bassänger. Jag har trott (även fast jag vet att det inte är möjligt) att en flock hajar ska komma upp underifrån och äta upp mig
10. Jag tål verkligen inte skräckfilmer
11. Jag blir otroligt lätt sårad
12. Jag har varit mobbad
13. Jag är en riktig pratkvarn!
14. Jag öppnar mig ganska lätt för folk
15. Jag har sett alla Harry Potter-filmerna minst 50 gånger var och jag vet nästan alltid vad de ska säga och när
16. Innan varje lön och varje studiebidrag sitter jag och räknar på vad allting under månaden kommer kosta (på ett ungefär)
17. När jag var liten samlade jag på allt! - nu samlar jag på kvitton på ALLT JAG KÖPER istället
18. Jag gillar vuxenböcker, men jag läser allra helst lättläst och tonårsböcker - Sabrina är ett exempel
19. Jag är en flitig brevvän
20. Efter varje sms jag skickar eller varje samtal jag ringer så har jag en reflex att kolla mitt saldo, även fast jag vet vad sms och samtal kostar
21. Jag har snart bara 100 dagar till vuxen och myndig, men känner mig fortarande som ett barn
22. Sockerbitar och skumbananer är mina favoritgodisar
23. ...Efter mörk choklad såklart! Och det ska vara minst 70%!
24. Jag nätshoppar hellre än trängs i butiker, står i kö och väntar på provrum
25. Jag har hittills aldrig lyckats med något nyårslöfte. 2009 kanske blir första gången?
26. Jag gråter till Svansjön-musiken
27. Jag är en morgonmänniska
28. När jag väl har vaknat kan jag inte somna om
29. Jag har bytt skolor och klasser sju gånger
30. Jag tycker pepparkaksdegen är godare än kakorna
31. Jag är ingen höjdare på att ta hand om växter/blommor
32. Jag har bra fantasi
33. Jag mår bäst av att ha saker att göra hela tiden, så länge det inte bara är jobbiga läxor
34. Jag har hoppat av skolan och njuter av ''ledigheten'' så mycket jag kan (har två praktikplatser, men inget plugg på ett helt år!)
35. Jag lyssnar helst på Christina Aguilera
36. Wok/lax är den bästa maten!
37. Jag har haft samma jobb sen maj 2007 och jag trivs
38. ibland ger jag upp lite för lätt
39. ...Men jag är också väldigt driven
40. Mina föräldrar skilde sig när jag var 7 år, men dom har bra kontakt vilket är starkt och bra
41. Jag är väldigt utseendefixerad
42. Jag myser hellre i soffan med vänner än är ute och festar
43. När jag var kanske 10 år råkade jag skära av min syster läppband, men det har läkt bra
44. Jag har haft otroligt snea tänder, men tandställning vid 12-13års ålder gav mig ett snyggt smile
45. Jag var nog 9 år när jag lärde mig cykla och kanske 7 år när jag lärde mig simma - jag var så rädd för allting!
46. Jag ääääälskar att dansa, det är det jag lever för!
47. Jag vill bli dansterapeut/danspedagog
48. Jag kommer ta studenten när jag är 21 år
49. Det första jag ser på hos en kille är armarna och ögonen, sen personligheten såklart
50. Jag kommer nog inte ta körkortet förrän efter studenten

Och fortsättning följer en annan dag för nu behöver jag verkligen sova, men så fort jag får tid, orkar osv så kommer ännu en 50-lista, för det här var verkligen kul! Det är ju nästan så man lär sig lite om sig själv på nytt, sånt man inte tänkt på på ett bra tag..

Postat av: Lina

Kul att läsa!

2008-11-28 @ 22:41:48
Postat av: A M A N D A J O S E F I N E

sånna där listor är kul att läsa :D

Sv: haha ja tabltter är nog bättre ändå..

Ha en trevlig lördags-kväll!

2008-11-29 @ 20:24:53
URL: http://amandajosefine.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin