Vigare än jag trodde - i ryggen!

Hej!

Kom nyss hem från ett härligt och roligt danspass! Vi gjorde en julkombination till låten Hallelujah, fast det var en svensk verision med Peter Jöback. Låten var otroligt fin och dansen blev också fin med våra ''svanvingar''.. Jag kan inte förklara kombinationen vi gjorde för alla stegen heter något fransk, och det är verkligen inte min starka sida.. Jag kan uttala orden, men inte på långa vägar stava till dom! Men den blev i alla fall otroligt vacker och vi blev även filmade av Linda, så det vore kul att kanske se det någon gång.. :)

Nu ska jag snart ta mig något litet i magen, sen blir det tidigt i säng, fast med en bok en stund!

Men innan jag drar mig mot köket så måste jag bara berätta en otroligt rolig sak som hände idag på dansen, eller det var efteråt då vi satt och stretchade lite. Vi ställde oss vid stången några tjejer och kände efter ifall vi kunde plocka upp benen (ta tag i hälen och dra upp benet så långt man kan) och sen så började vi slita och dra lite lätt i våra ben och så kom vi på att back catch vore häftigt att kunna, så en tjej började trycka på mitt ben bakifrån och jag hade foten bara någon decimeter ifrån huvudet, alltså har jag rätt rygg för en back catch, men nu måste jag bara komma på rätt teknik att fånga benet och så måste jag ha kraften att hålla kvar benet också.. Men jag har alltså den vigheten i ryggen som krävs! Det kändes riktigt roligt, och min mesta vigheter eller vad man ska kalla det är nog min svank som jag har naturligt.. Minns när mamma filmade oss då vi dansade Royal Academy när vi var små och jag stod i profil vid stången i filmen.. Min svank, den var inte liten den! Men det har jag alltså nytta av nu! :)
Jag bad en av tjejerna att ta kort på mig då jag låg på golvet och hade Samantha bakom mig som tryckte min fot mot huvudet, så den bilden lägger jag in imorgon, för jag har inte mobilen i närheten nu.

Och för er som ej vet vad en back catch är så är det när man kan lyfta upp benet bakom sig och fånga foten bakom huvudet med båda händerna (eller en hand, men då ska det vara motsatt hand och ben) och hålla det så! Det är inte världens lättaste ska jag säga.. Och än har jag inte klarat det, men jag på god väg! :)

Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin