Vår lilla ögontjänare

Våra kära lilla vovve är en riktig ögontjänare, för hon vet precis vad som gäller.. Att hon inte ska ligga i soffan, inte i min säng och inte i mammas säng.. Hon vet mycket väl vad som gäller, men på nätterna eller på dagarna då vi inte är hemma, då ''spelar det ingen roll'' för då är vi ju inte där och kan se vad hon gör.. Som idag, när jag kom hem från skolan och fick se hur soffan såg ut, full av vita hårtussar och hundhår.. Hon såg direkt vad jag såg och jag sa bara ''Disa...'' och så gick hon ut i köket och skämdes. Hon är smart, hon förstår precis vad jag menar när jag ser vad hon har gjort.. Hon vet vad som är fel, och ändå gör hon det. Så jag fick plocka fram dammsugaren det första jag gjorde när jag kom hem och passade även på att dammsuga hela lägenheten, inklusive soffan. Så nu är det inget hundhår där mer idag.. Men imorgon bitti är det väl hårigt där igen.. Och så går det runt. Men det kunde ju varit värre? Ska man kalla detta ett dagens i-landsproblem?

Känner ni igen er, ni som har hundar?


Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin