Till er som inte har något att göra

Visst har ni hört talas om rövarspråket? Då ska ni få något ännu svårare att bita i, för det går knappt att prata i början. Sjukt krångligt, men jag kan i alla fall säga mitt namn nu. :)
P-språket heter det och går ut på samma grej som rövarspråket.
Ska man skriva ordet ELD på rövarspråket låter man vokalerna vara som dom är men delar på konsonanterna och sätter ett O emellan. Då blir ELD ELOLDOD.
På P-språket gör man tvärtom - man låter konsonanterna vara och delar istället på vokalerna och sätter ett P emellan. Då blir ELD EPELD.

Nu har ni som sitter hemma, sjuka som jag, något att bita i ;) Det är svårare än jag kanske får det att se ut..
Jag hoppas ni kan skilja på vokaler och konsonanter, annars får ni det tufft!

Mitt förnamn på de två ''språken'' - Lolovovisosa och Lopovipisapa.

Någon som har stött på båda språken tidigare, eller något utav dom?

Postat av: Sofia Werlin

din stackare :/

själv är man genom förkyld inget skoj det heller!

2009-02-03 @ 15:30:45
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Rebecca (:

rövarspråket har jag "snackat" sen jag var lite. Gör väl inte det längre men kan ganska bra ;) P-språket har jag aldrig hört tidigare.. Men ditt namn med p-språket på minde min om pomeripossa x) fråga inte hur men jag såg "likheter" x)



svar: jo, jag vet. Jag har ju också varit ny där i rushen.. Men man stör sig ju mer när mna blir "drabbad" än om man står där. Fast jag tyckte det var konstigt att hon inte hade någon brevid som hjälpte ;p Hon kanske bara hade en dålig dag också ^^, som jag då, hungrig och irriterad ;)



den filmen verkar bra, har inte sett men vill! (: Inte läst boken heller, ha ren kompis som läst den tror jag. och den ska vara riktigt bra!



usch vad tråkigt med feber :( Hoppas du blir frisk snabbt! (: aja men det är bra, inte kul att komma efter.



ja men det är lugnt! :D Ja du har ändra tills på torsdag förmiddag på dig! :D på kvällen där så ska jag svara på allt hade jag tänkt ^^

2009-02-03 @ 15:37:53
URL: http://rebeccalundgren.blogg.se/
Postat av: qube

jag pch en gammal kompis brukar prata I-språket. kan va ganska bra i vissa tillfällen :P

2009-02-04 @ 13:59:11
URL: http://angelacaroline.blogg.se/
Att tänka på innan du kommenterar i min blogg.
Jag godkänner inte inlägg om reklam eller liknande i min blogg.
Kommentarer som jag anser stötande mot mig eller någon annan tas bort.



Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Gratis5.se






bloglovin